Parohy se dnes objevily i na telefonních budkách O2

Parohy se dnes objevily i na telefonních budkách O2 | foto: Michal Hron, Mobil.iDNES.cz

Vodafone nasazuje konkurenci parohy - už i na telefonní budky!

  • 280
Vodafone dnešní nocí započal další fázi své reklamní kampaně. Tentokrát se však rozhodl jít konkurenci tvrdě po krku. Nad reklamními plochami T-Mobilu a O2 tak vyrůstají parohy.

Vyrůstající parohy nad billboardy s vánočními nabídkami operátorů O2 a T-Mobile a nově i telefonními budkami O2 jsou prací Vodafonu. Redakci Mobil.cz to potvrdil Jakub Hrabovský, tiskový mluvčí operátora.

"Cílem je upozornit veřejnost na fakt, že konkurence využívá různých marketingových triků k tomu, aby přilákala nové zákazníky," říká Hrabovský.

Druhotným cílem je dle něj vyvolání diskuze s vědomím, že zákazníci budou dle této akce hodnotit i samotného operátora. "Na základě jejich připomínek budeme i nadále pokračovat ve zkvalitňování služeb," komentuje situaci Hrabovský.

Po zkušenostech s podobnými (tzv. guerillovými) kampaněmi operátora lze navíc předpokládat, že se kampaň rozšíří i do dalších měst.

Kromě billboardů se Vodafone rozhodl parodovat i telefonní budky operátora O2. Pokud se tak vydáte na Václavské náměstí v Praze, potkáte minimálně tři budky s parohy. Podle našich informací by se měly nacházet i na Národní třídě.

Konkurence zatím mlčí

"Víme o tom," říká Martin Žabka z O2. Konkrétnější vyjádření však neposkytl. Podobně reagovala i Martina Kemrová z T-Mobile: "Vzniklou situaci ověřujeme a uvidíme, co bude dál," uvedla při našem rozhovoru.

Podle ní se na reklamách T-Mobilu žádné parohy neobjevily. Krátce po uveřejnění zprávy nám však náš čtenář zaslal fotografii BigBoardu s parohy nesoucího reklamu na vánoční nabídku T-Mobilu.

Ten se dle něj nachází na Jižní spojce jen o kousek dál než námi objevená reklamní plocha. V současné době je tam však už nenaleznete.

K narušení došlo bez našeho vědomí

Provozovatelé reklamních ploch se v oficiálním vyjádření od akce Vodafonu distancují. "K tomuto narušení (ve formě neodborně instalované nástavby) došlo bez vědomí společností BigBoard, s.r.o. či BigMedia s.r.o.," stojí ve zmíněném dokumentu.

"Společnost BigBoard okamžitě na toto narušení zareagovala a neoprávněnou instalaci demontovala. V současné chvíli obě společnosti prověřují, kdo je zodpovědný za narušení kampaně a zda v jejím důsledku nedošlo k poškození reklamního zařízení, které je v majetku společnosti BigBoard," stojí dále.

O dalších krocích však oficiální vyjádření mlčí. Lze však předpokládat, že pokud k poškození reklamních ploch skutečně došlo, budou provozovatelé požadovat odpovídající finanční odškodnění.

Vodafone může být žalován

Podle oslovených právníků jde pravděpodobně o jednání, které lze kvalifikovat jako nekalou soutěž. Pokud by se jednoznačně prokázal podíl Vodafonu na takové činnosti, hrozí mu ze strany zadavatelů reklamních ploch žaloby.

"Dle mého názoru je tato věc porušením zákona ve smyslu nekalé soutěže," říká Radek Pokorný z advokátní kanceláře Pokorný, Wagner&spol.

"Dotčené firmy by mohly požadovat předběžným opatřením zastavení této aktivity a dále žalovat o odpovídající kompenzaci a to nejen formou omluvy, ale i finanční náhrady," dodává Pokorný.