"Při plánovaném upgradu systému bohužel došlo k technickému výpadku, v jehož důsledku nejsou funkční samoobslužné systémy," potvrdil problém na straně operátora tiskový mluvčí Vodafonu Mirek Čepický.
Lidé, kteří si chtěli aktivovat vánoční dárek v podobě internetu v mobilu na půl roku zdarma, se tak mohli obracet pouze na asistenty infolinky. Jinou možnost jim v tu chvíli nebyl Vodafone schopen nabídnout.
Problémy se dle Čepického nijak nedotkli ostatních služeb operátora: "Zákazníci mohou plně využívat všechny služby Vodafonu - hlasové, SMS i data," uvedl v době výpadku, který byl vyřešen během odpoledních hodin. "Zákazníkům se omlouváme," dodal Čepický.
Vodafone Czech Republic je mobilní operátor s 2,751 milionu uživatelů. Pod nynější značkou působí na českém trhu od roku 2006. Historie operátora sahá až do roku 2000, kdy na český trh vstoupila mobilní síť Oskar ve vlastnictví společnosti Český Mobil, a. s. V roce 2005 se stala součástí nadnárodní skupiny Vodafone Group.