Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Verizon vidí budoucnost v nabídce digitálního videa. Kupuje společnost AOL

  15:28aktualizováno  15:28
Za zhruba 4,4 miliardy dolarů (105 miliard korun) koupí americká společnost Verizon Communications mediální a internetovou skupinu AOL. Majitel největšího amerického mobilního operátora Verizon Wireless si touto transakcí posílí aktivity na poli mobilního videa a reklamy.

Prodejna amerického mobilního operátora Verizon. | foto: AP

Verizon nabídl za jednu akcii AOL 50 dolarů (přibližně 1 200 Kč), což ve srovnání s pondělní závěrečnou cenou akcií na burze představuje prémii 17,4 procenta. Transakce, včetně převzetí dluhu v částce 300 milionů dolarů (přes sedm miliard korun), má být dokončena letos v létě. AOL se pak stane plně vlastněnou dceřinou firmou Verizonu. Díky akvizici Verizon získá napojení na pokročilé technologie AOL zaměřené na prodej reklamy a poskytování vysoce kvalitního internetového videa.

AOL bude i po spojení řídit Tim Armstrong, který firmu transformoval z poskytovatele internetu na jednu z nejúspěšnějších společností na poli digitální reklamy. „Když se podíváme, kde dnes jsme a kam směřujeme, musíme říci, že AOL dosáhla maximální velikosti, jaká je v dnešním prostředí možná,“ řekl Armstrong televizi CNBC. „Na naší cestě vpřed pro nás není lepšího partnera, než jakým je Verizon,“ dodal.

Mobilní trh v USA je nasycený a operátoři jako je Verizon, AT&T a Sprint bojují o to, jak si zvýšit tržní podíl na úkor konkurence, poznamenal list The Wall Street Journal. Nabídka digitálního videa prostřednictvím mobilního připojení představuje pro Verizon v příštích letech jednu z cest dalšího růstu. Verizon loni vykázal zisk 12 miliard dolarů (285 miliard korun) při tržbách 127 miliard dolarů (3 biliony Kč).

Verizon již dříve uvedl, že plánuje letos v létě spustit videoservis pro mobilní přístroje. Firma ale zatím neposkytla žádné další podrobnosti s výjimkou toho, že nabídne jak placené služby, tak služby zdarma podpořené reklamou. Firma také investuje vysoké sumy do nákupů mobilního spektra na americkém trhu.

AOL v loňském roce vytvořila zisk 126 milionů USD (2,9 miliardy Kč) při tržbách 2,5 miliardy USD (téměř 60 miliard korun) a v prvním letošním čtvrtletí její výnosy vzrostly o sedm procent. Firma roste v těch oblastech podnikání, které pomáhají dalším firmám při prodeji reklamy. Vlastní také internetové stránky Huffington Post nebo TechCrunch.

AOL byla v 90. letech technologickým gigantem, začátek konce její dominance v USA ale nastal v roce 2000, kdy za 160 miliard dolarů (3,8 bilionu korun) koupila mediální koncern Time Warner. Transakce dopadla katastrofálně a v roce 2009 se AOL od Time Warner oddělila. Na newyorskou burzu pak vstoupila při hodnotě pouhých 3,4 miliardy dolarů (zhruba 81 miliard korun), připomněla agentura Reuters.

Autoři: ,




Nejčtenější

iOS 11
Řada chytrých vylepšení. Systém iOS 11 posouvá iPhony dál

Nový systém iOS 11 přináší nejvíce inovací pro tablety iPad, ale i pro iPhony nabízí řadu chytrých vylepšení, která zpříjemní uživatelský komfort.   celý článek

Asus Zenfone 4 Selfie
Extrémní rozdíl. Základní model je čtyřikrát levnější než ten nejlepší

Asus uvádí na evropský trh své smartphony řady Zenfone 4. Přístroje představené už v srpnu doma na Tchaj-wanu firma přizpůsobila evropskému trhu a chce se o...  celý článek

Ohnutý iPhone 6 Plus
Tři roky, nebo jeden? Apple má o životnosti iPhonu jasno, řekl u soudu

Apple iPhone je nejtrvanlivější zařízení na trhu, hlásil letos v srpnu viceprezident produktového marketingu firmy. A už v září se společnost u soudu brání, že...  celý článek

Google Pixel 2
Google kupuje zaměstnance mobilní divize HTC za více než miliardu

Google a HTC oznámili dohodu, díky které přejdou zaměstnanci HTC pracující na vývoji telefonu pod křídla amerického giganta.  celý článek

Nové ovládací centrum umožňuje přidávat další funkce.
Nová funkce v iOS 11 má bezpečnostní trhlinu. Apple ji přidal schválně

Vypnout wi-fi nebo Bluetooth v nové verzi operačního systému iOS je těžší, než se na pohled zdá. Rychlé volby je totiž pouze odpojí, nikoliv však deaktivují....  celý článek

Další z rubriky

Nové logo UPC
UPC zvyšuje rychlost na 500 Mbit/s, mění i svou image

Kabelová firma UPC zvýší maximální rychlost připojení k internetu ve své síti na 500 Mbit/s. Dosud bylo maximum o 100 Mbit/s nižší. Průměrná rychlost v síti...  celý článek

Ilustrační snímek
Levný studentský tarif je za 300, žákovská předplacenka za 250 korun

Letní prázdniny končí a do školních lavic se vrací statisíce žáků a studentů. Poprvé do nich usedají i desítky tisíc prvňáčků a s mnohými z nich budou chtít...  celý článek

Ilustrační snímek
O2 opisuje od T-Mobilu. Přidává nový tarif s extra porcí dat

Operátor O2 s příchodem nového školního roku doplňuje nabídku o nový tarif určený pro datově náročné uživatele. Ten jako by z oka vypadl stejně zacílenému...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.