Eurotel podle mluvčího Pavla Kaidla provedl zkoušku celého integrovaného záchranného systému, která potvrdila jeho připravenost. Systém zajišťuje komunikaci hasičů a dalších záchranných sborů a státní správy a samosprávy. "V případě krizové situace mají mobilní telefony v rámci záchranného systému nastaven tzv. prioritní přístup do sítě, čímž je zajištěna vzájemná dovolatelnost jednotlivých záchranných složek i v případě přetížení telekomunikační sítě," dodal.
Mobilní operátoři měli v minulosti při povodních problémy především s přerušením dodávky elektrického proudu pro základnové stanice. Firmy pak musí zdroje energie nahradit naftovými agregáty. Povodně rovněž znamenají komplikace pro zásobování náhradních zdrojů, které je mnohdy nutné provádět z člunů nebo vrtulníků.
Škody zatím nehlásí ani největší tuzemský provozovatel pozemní telekomunikační infrastruktury Český Telecom. "V případě povodní jsme schopni přesunovat naše lidské i technické kapacity po celé republice a zmírnit dopady případného poškození," uvedl mluvčí firmy Martin Žabka s tím, že firma vytvořila krizový štáb, který pravidelně vyhodnocuje povodňovou situaci a je připraven zasáhnout v případě potřeby.
Stoupající teploty rozpouštějící sníh spolu s deštěm v posledních dnech zvedly hladiny většiny tuzemských vodních toků. Včera vyhlásili vodohospodáři stav ohrožení na více než čtyřech desítkách míst.