"Závodem okamžiku", jak před nedávnem napsal americký podnikatelský list The Wall Street Journal, jsou hlasové portály. Technici se tímto řešením snaží "přiblížit internet masám", tedy odstranit složité ovládání, odstranit sám termín internet a zpřístupnit služby co nejpřirozenějším způsobem, tedy na pokyny vydávané hlasově.
Uplatnění vidí pro širokou veřejnost například u sportovních informací, kdy fanoušek může získat informace o svém klubu nebo hráči prostým vyslovením jeho jména, dále u bankovních služeb, které se obecně stále více rozšiřují, při sledování akcií a dalších finančních instrumentů. Telekomunikační společnosti vědí, že velká část - v některých zemích až polovina - minut provolaných mobilními telefony začíná za volantem, kde řidič nemá možnost cokoli volit složitými kombinacemi tlačítek.
Tento nový směr má jako obvykle řadu nadšených přívrženců - některé firmy odhadují pro rok 2005 příjmy kolem pěti miliard dolarů - i odpůrců. Ti druzí zejména upozorňují na přetrvávající potíže s počítačovým rozpoznáváním lidského hlasu. Když se k tomu přidá potřeba rozšířit hlasový portál po celé Evropě s její paletou jazyků, nářečí a přízvuků, zbývá k řešení ještě hodně.
Podstatně dále jsou aplikace pro bezpečné a pohotové platby. Jedno řešení na výstavě předvedla firma Nokia. Modul mobilních plateb je součástí telefonu Nokia 6310. Uživatel si podle vyjádření firmy může bezpečně v telefonu uchovávat informace týkající se plateb, jako jsou čísla kreditních karet. Pomocí těchto "virtuálních karet" a protokolu WML, který dnes ovládá drtivá většina modelů mobilních telefonů, mohou "mobilní profesionálové", pro které je přístroj primárně určen, vypořádat své účty.
Výrazná je pozornost, kterou přední firmy věnují mobilitě. Jeden z poznatků, který na konferenci zazněl, je, že řada pracovníků opouští i přenosné počítače a přesouvá se k osobním digitálním organizátorům. I pro ty, kteří používají v práci stolní počítače, je dnes vzhledem k obrovským objemům elektronické pošty užitečné, pokud nejsou ke stolům tolik připoutáni a mohou korespondenci vyřizovat průběžně.