Vadné SIM karty v tarifu nelze reklamovat

Pro někoho to bude překvapivé zjištění, ale pokud máte tarif a SIM karta vám odumře, nemáte nárok na bezplatnou výměnu. Jak to?
Poměrně překvapivého zjištění se naděje člověk, jemuž zčistajasna přestane fungovat SIM karta. Ačkoliv ji máte například pouze několik měsíců, je její reklamace nemožná a za vydání funkční SIM karty je třeba zaplatit. Pokud se domníváte, že na SIM kartu se vztahuje půlroční zákonná záruka a její nenadálá disfunkce je důvodem k uznání záruky, jste na omylu.

Funguje tu totiž zcela jiný princip. Majitelem SIM karty totiž nejste vy, ale nadále společnost, která vám ji propůjčila - tedy RadioMobil, nebo EuroTel. V takovém případě se na SIM kartu nemůže uplatňovat záruka, protože ani nejste skutečným majitelem SIM karty, ale pouze jejím uživatelem a za vydání nové SIM karty tedy musíte zaplatit podle sazebníku.

U RadioMobilu tak zaplatíte za výměnu SIM karty 400 Kč, při její ztrátě pak účet bez DPH poskočí na 1000 Kč. Vše uvedené se týkalo tarifů - pokud máte Twist kartu, je to samozřejmě jinak.

V případě Twistu je záruční doba šest měsíců a pokud se v té době projeví závada, je SIM karta bezplatně vyměněna. Co se vám ale líbit nebude, je ztráta čísla - v tomto případě máte smůlu a o číslo zpravidla přijdete.