Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

V nákupu mobilů pro firmy vládne chaos

aktualizováno 
Britský operátor O2 si nechal zpracovat průzkum, zabývající se nákupem a využíváním mobilů ve firmách. Podle něj se ve většině firem nakupují mobily chaoticky, firmy nemají žádnou strategii a náklady na podporu pak rostou. U nás zřejmě není situace o moc lepší.

Britského operátora O2 (patří do skupiny British Telecom) zajímalo, jakou mají místní firmy strategii při nákupu mobilních telefonů. Chtěl se na ně totiž více zaměřit a přijít s nabídkou, která by jim vyhovovala. Průzkum ale dospěl ke zjištění, že 63 % britských firem žádnou strategii při nákupu mobilů nemá a mobily se nakupují více či méně chaoticky. Při nákupu mobilního telefonu nejčastěji rozhoduje postavení v hierarchii firmy. Vyšší pozice dostanou lepší mobilní telefony vybavené více funkcemi a to bez ohledu na to, jestli tito lidé takový mobil skutečně využijí. Dochází ale i k opačným extrémům. To když si člověk v reprezentativní pozici požádá o nějaký konkrétní, reprezentativní mobil (co to znamená není ve studii vysvětleno) a namísto toho dostane manažerský mobil, plný funkcí, které dotyčný nepotřebuje a nepožaduje. Jenže má manažerskou pozici, takže automaticky dostane tento mobil.

V 35 % procentech firem se mobily nakupují jinak než přes IT oddělení. Zaměstnanci IT oddělení pak ale musí vypořádat s tím, jak takový mobil nastavit pro připojení k internetu z firemních notebooků nebo jak nastavit synchronizaci. Stejné problémy nastávají i při nákupu kapesních počítačů. Pokud se takto do firmy dostane mobil nebo PDA, které se běžně nakupuje, je to bez problémů. Ale problém nastává se značkami, se kterými IT nemá zkušenosti a nebo se kterými některé činnosti nefungují či jejich ovládací software není kompatibilní se standardním softwarem ve firmě.

Řešení je podle O2 velmi jednoduché. Všechny nákupy by podobně jako u hardware a software měly být realizovány prostřednictvím IT oddělení. To by mělo vybírat jen ty mobily, které jsou plně kompatibilní s firemními počítači, softwarovým vybavením a které funkčně odpovídají potřebám zaměstnanců. Usnadní to správu a v důsledku to vede i k šetření. Podle O2 takové problémy jako s mobily a kapesními počítači nejsou se službami mobilních operátorů. Firmy totiž velmi často využívají služeb VPN (virtuální privátní sítě), kde je možné nastavovat skupinám zaměstnanců dostupné mobilní služby. Většinou se používá restriktivní přístup, tedy zakázat téměř vše a další služby povolovat až tehdy, když jejich potřebu zaměstnanec vysvětlí a jeho nadřízený to schválí. Pro zaměstnance to není nejpříjemnější, ale firma ušetří.

Podobný průzkum by jistě byl potřebný i v České republice. Ani u nás totiž není zvykem, že by firmy měly jasno v tom, k čemu potřebují mobilní telefony (jasno naopak mají v potřebných službách). Přidělování se řídí podobnými principy jako ve Velké Británii, tedy nejdražší mobily dostane vedení a s poklesem umístění ve firemním žebříčku klesá i hodnota mobilu. Stejně jako v Británii se příliš nedbá na to, aby zaměstnanec dostal mobil, který opravdu potřebuje. Ve firmách, kde se tímto problémem zabývají, ale jistě rádi potvrdí, že se takto dá dost ušetřit a přitom jsou firemní mobily dost reprezentativní.





Nejčtenější

Huawei Mate 10 Pro
Má skvělou výbavu a podle výrobce je lepší než iPhone X

Mnichov (od zpravodajů Mobil.iDNES.cz) Huawei v Mnichově představuje nové modely Mate 10. Trojice novinek patří ve svých segmentech na špičku. Ceny jsou překvapivě výhodné.  celý článek

Ilustrační snímek
Dovolená v Egyptě je vyšla draho. Operátor chtěl téměř 80 tisíc

Deset srpnových dní strávených v Egyptě se britskému páru výrazně prodražilo. Důvodem nebyly ovšem neplánované výdaje v místě pobytu, překvapení přišlo až po...  celý článek

Fronty jsou typické také pro prodejny firmy Apple ve chvílích, kdy startuje...
Reklamní průmysl zuří. Apple přestal sdílet historii prohlížení uživatelů

Při příležitosti aktualizace operačního systému a vyhledávače Safari udělala minulý měsíc společnost Apple důležitý krok k ochraně soukromí uživatelů....  celý článek

Za nový iPhone 8 si nechal na ruku vytetovat logo T-Mobilu
Chtěl iPhone zdarma a tak si nechal vytetoval logo T-Mobilu

Neobvyklý způsob, jak si pořídit nový mobil, zvolil muž z USA. Domluvil se s ředitelem T-Mobilu, že si nechá vytetovat logo tohoto operátora na ruku výměnou za...  celý článek

Huawei Mate 10 Lite
První top model, který nestojí ani 10 000 Kč. Smiřte se ale s ústupky

O tom levnějším z nových top smartphonů firmy Huawei jsme se toho během mnichovské premiéry moc nedozvěděli. Novinka Mate 10 Lite přijde do prodeje dříve než...  celý článek

Další z rubriky

KRACK: Key Reinstallation Attacks
Nepříjemné překvapení: I vaše wi-fi je zranitelná, odhalili experti

Bezpečnostní odborníci varují: zabezpečení bezdrátového připojení wi-fi pomocí WPA2 nelze považovat za bezpečné. Výzkumníci upozorňují, že zranitelností...  celý článek

Google koupil Apple za 9 miliard dolarů?
Svět se nestačil divit. Google koupil Apple, psaly burzovní zprávy

O menší šok na burze se postaral známý akciový index světa, Dow Jones. Omylem totiž vydal falešnou zprávu, že firma Google koupila za směšných 9 miliard dolarů...  celý článek

Pixel 2 fotoaparát
iPhone 8 už nemá nejlepší foťák. Prvenství mu vydrželo jen několik dnů

Jen několik dní se ohřál Apple iPhone 8 Plus na trůnu nejlepšího fotomobilu podle testů organizace DxO Mark. V žebříčku mobilních telefonů se mu totiž shodným...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.