Nebezpečnou nabíječkou je model GoGEN ACH 100. Výrobcem je společnost ETA a.s. a distributorem pak zlínská společnost HP Tronic, která je od roku 2011 vlastníkem značky ETA.
„ČOI identifikovala u tohoto výrobku vážné riziko úrazu elektrickým proudem až smrti tím, že se uživatel dotkne USB konektoru na těle výrobku, na kterém se objeví nebezpečné síťové napětí 230 V v důsledku průrazu nedostatečné izolace mezi primární a sekundární částí výrobku,“ informovala inspekce.
Prodejce nesmí tuto nebezpečnou nabíječku nadále dodávat na tuzemský trh, volné kusy v prodeji musí stáhnout. Výrobek byl nahlášen ministerstvu průmyslu a obchodu, informace byly zveřejněny také v evropském systému včasného varování před nebezpečnými (nepotravinářskými) výrobky RAPEX.
Jde již o druhou nebezpečnou nabíječku, před níž ČOI během dubna varovala (více viz Pozor na tuto nebezpečnou nabíječku. Hrozí smrtelný úraz, varuje ČOI). V roce 2019 krátce po sobě zakázala prodej hned pěti nabíječek (více viz Pozor na tyto nebezpečné nabíječky mobilů. Mohou vás i zabít).
Spotřebitel má právo nebezpečnou nabíječku reklamovat, v rámci toho může požadovat vrácení celé původní částky. Reklamaci je nutné uplatnit výhradně u prodávajícího, od něhož nabíječku zakoupil. Prodávající je povinen reklamaci přijmout ve kterékoli provozovně, podle tiskového mluvčího ČOI Jiřího Fröhlicha musí být po celou provozní dobu přítomen na prodejně pracovník prodávajícího pověřený vyřizováním reklamací.
Spotřebitel by měl zakoupení produktu u daného prodejce doložit dokladem o koupi. Nákup lze však doložit třeba i věrohodným svědectvím jiné osoby, která spotřebitele doprovázela, výpisem z bankovního účtu či se lze odvolat na interní údaje spojené se zákaznickou kartou.