Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

UPC má už měsíc problémy. Oprava zpětného zhlédnutí se nedaří

  14:13aktualizováno  14:13
Zákazníci si od začátku listopadu stěžují, že jim u kabelové televize UPC a on-line aplikace Horizon GO správně nefunguje služba zpětného zhlédnutí odvysílaných pořadů. Česká pobočka operátora ovšem sama problém vyřešit nemůže.

V TV průvodci přibyla nová ikona, umožňuje přehrát již odvysílaný pořad. | foto: Václav Nývlt, Technet.cz

Výpadky služby hlásí zákazníci od začátku listopadu. Reagovala na ně i podpora UPC na facebookovém profilu. Už 11. listopadu operátor přiznal, že služba má problémy: „Vážení zákazníci, aktuálně registrujeme možné výpadky a zasekávání některých nahrávek ve zpětném zhlédnutí.“

Ale ani téměř za měsíc se službu nepodařilo opravit. Zpětné zhlédnutí umožňuje sledovat odvysílané programy až sedm dnů zpětně. Služba je dostupná na kabelové televizi UPC přes mediabox nebo v aplikaci Horizon Go, což je internetová verze televize UPC. Sledování programů po odvysílání umožňují i konkurenční internetové a kabelové televize, například O2 TV. V jejich případě však služba netrpí výpadky jako u UPC.

O2 TV právě dnes prodloužila zpětné zhlédnutí také na sedm dnů, jako je tomu u UPC.

Problém je nejvýraznější ve špičkách, kdy se ke službě zpětného zhlédnutí připojuje nejvíce zákazníků. To znamená, že služba nefunguje především večer.

Česká pobočka UPC problém na dotaz redakce přiznává, mluvčí operátora Jaroslav Kolár ji podrobně specifikuje: „Můžeme potvrdit, že jindy oblíbené Zpětné zhlédnutí z technických důvodů nefunguje korektně, zasekává se, případně se požadovaný program či relace nespustí vůbec. Stává se tak nejčastěji ve večerních hodinách. Závada je technického původu na platformě Replay TV, tedy na doplňkové službě ke službě digitální televize Zpětná zhlédnutí.“

Původ závady pak stojí za tím, že se ji dosud nepodařilo opravit. Platformu Replay TV používá celá skupina UPC a závada se dotýká i zákazníků v jiných zemích. Platforma je přetížená a nezvládá nápor zákazníků. Jenže to musí vyřešit centrála, nikoliv česká pobočka.

Jaroslav Kolár k tomu dodává: „Rádi bychom poskytli přesný termín odstranění technické závady, avšak v této chvíli to není možné a neradi bychom mluvili o termínu, který by nebyl dodržen. Zákazníkům se omlouváme a zároveň bychom je rádi ujistili, že děláme vše pro to, aby se tak stalo v nejkratší možné době, aby Zpětné zhlédnutí bylo zákazníkům k dispozici ve standardní provozu co nejdříve. Zákazníky budeme o vývoji průběžně informovat.“

Z výše uvedeného vyplývá, že česká pobočka UPC sama nedokáže problém odstranit. Zákazníci si navíc stěžují, že operátor neuvádí žádné kompenzace za nefunkční službu. „Prioritou je nyní, abychom zákazníkům umožnili v nejkratší možné době naplno využívat Zpětná zhlédnutí. Zákazníkům se za tuto nepříjemnost omlouváme a ujišťujeme, že děláme maximum pro to, abychom oblíbené Zpětné zhlédnutí opět poskytovali ve standardní provozu co nejdříve,“ uvádí ke kompenzacím na dotaz redakce mluvčí operátora Jaroslav Kolár.

Z výše uvedeného vyplývá, že operátor za službu zpětného zhlédnutí zatím žádné kompenzace zákazníkům poskytovat nebude. Argumentuje tím, že to je jen doplňková služba.

Autor:


Nejčtenější

Takto vypadá boj o zákazníky: pětkrát více dat a úhrada smluvní pokuty

Slovenský operátor O2 navýšil základní data u vybraných tarifů

Od revoluce v roce 2013 zažívá český mobilní trh spíše menší otřesy, zákazníci operátorů toužící po neomezeném tarifu s...

Konkurence se trefuje do „předražených“ nových iPhonů

Všechny tyto produkty Xiaomi stojí stejně, jako nový model iPhone XR

Na vysoké ceny novinek od Applu reagovali konkurenti poněkud posměšnými nabídkami. Ukazují v nich, co všechno z jejich...



Feministky kritizují nové iPhony. Jsou moc velké na ženskou ruku

iPhone XS/XS Max

Od doby, kdy Apple upustil od malých smartphonů, úhlopříčka nových modelů prudce narůstá. Nejnovější model ve verzi Max...

Prohlédněte si nejlepší a nejdražší iPhone. Máme ho jako první

iPhone XS Max

Stejně jako v předchozích letech jsme se i letos vypravili do Německa, abychom mohli vyzkoušet nejnovější smartphone od...

Operátor chtěl 37 tisíc, jenže smlouva byla uzavřena na ukradený průkaz

Ilustrační snímek

Operátoři by podle Českého telekomunikačního úřadu měli kontrolovat databázi neplatných dokladů. Informuje o tom v...

Další z rubriky

Studentský tarif T-Mobilu dotahuje konkurenci. Nejen daty, ale i cenou

Ilustrační snímek

T-Mobile 1. září rozšíří tarifní portfolio o nový studentský tarif. Student Data nabídne uživatelům do 26 let oproti...

Zázračný tarif od nich nedostanete. Vyzkoušeli jsme srovnávače tarifů

Tarifomat láká na nabídku na míru

Tarifní kalkulačky slouží především ke srovnání mobilních tarifů, lákají ovšem i na neveřejné tarify. V současnosti...

T-Mobile přifoukl data studentského tarifu. Za konkurencí stále pokulhává

Ilustrační snímek

T-Mobile začátkem července vylepšil tarif Student. Nově jej lze pořídit s 6 GB mobilních dat. Oproti standardní...

Najdete na iDNES.cz