Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Účet od UPC narostl kvůli pronájmu modemu

  19:28aktualizováno  19:28
UPC začalo účtovat měsíční poplatek za pronájem modemu. Uvedených 49 korun si podle mluvčího firma účtovala již dříve, ale poplatek ve vyúčtování neuváděla samostatně. Zdražení prý souvisí se zvýšením přenosové rychlosti.
Kabelový modem zapůjčený od společnosti UPC

Kabelový modem zapůjčený od společnosti UPC | foto: iDNES.cz

"Je možné, že dojde k úpravě ceny ve Vašem současném vyúčtování," varoval nedávno hromadný e-mail 432 tisíc zákazníků využívajících internetové připojení od společnosti UPC. Co to znamená v praxi, to si ověřili tento měsíc, když jim ve schránkách přistálo květnové vyúčtování. Pro řadu z nich to přitom bylo nepříjemné překvapení.

Na účtu totiž nalezli novou a doposud neznámou položku "Pronájem modemu". Společnost si za zapůjčení přístroje účtuje 49 korun. O tuto sumu se také navýšila měsíční platba tisícovkám klientů.

Podle mluvčího firmy Juraje Gerbery se však měsíční poplatek nezvedl proto, že by si společnost začala účtovat za doposud bezplatnou službu. "Zvýšení ceny souvisí se zvýšením rychlosti, a ne s pronájmem zařízení," odůvodnil Gerbera. Podle něj si UPC účtovala poplatek za pronájem už dříve, tuto kolonku ale neuváděla zvlášť v měsíčním přehledu – k tomu se rozhodla až nyní.

Zároveň však poskytovatel zrušil svůj základní a nejlevnější tarif Fiber Power 10 a nahradil ho rychlejším Fiber Power 30. Ten stojí zhruba o padesát korun víc. Uchovat si zrušený tarif s nižší cenou nebylo možné.

Část zákazníků ze změn profituje, rychlejší tarif Fiber Power 60 totiž naopak 50 korun zlevnil. Kolik zákazníků kterou službu využívá a pro jak velkou část klientů jsou tedy změny výhodné či nikoliv, nechtěl Gebera prozradit.

Kdyby však nejlevnější z tarifů používala jen pětina klientů, pak firmě změna přinese dodatečný příjem téměř 51 milionů ročně.

Podle Gerbery ale bylo hlavním důvodem oddělení "pronájmu" a poplatku za samotnou službu, ve vyúčtování snaha společnosti, aby si mohli zákazníci zařízení od společnosti nově koupit. V nejbližší době plánuje podobný krok i u příjmového zařízení pro kabelovou televizi. Společnost UPC bývá kvůli poskytováním modemů zákazníkům často kritizována. Po klientech, kteří ukončili s firmou smlouvu, vymáhala totiž vysoké pokuty za nevrácení modemu, aniž předtím na povinnost navrácení přístroje upozorňovala. V řadě případů přitom klienti tvrdili, že to od nich společnost požadovala, i když modem vrátili.

Autor:


Témata: UPC


Nejčtenější

Příchod sítí 5G je plánován na rok 2020
Nástup sítí 5G je zase o něco blíže. První vysílače jsou už postavené

Berlín Příchod sítí 5G je plánován až na rok 2020, ale k důležitým milníkům dochází už teď. Společnost Deutsche Telekom spustila první evropské vysílače umožňující...  celý článek

Portfolio smartphonů Samsung
Devět letošních Samsungů, který je nejzajímavější?

Samsung letos na našem trhu uvedl celkem 9 různých modelů napříč řadami J, A, S a Xcover. Měli jsme v redakci unikátní příležitost nafotit je všechny pohromadě...  celý článek

iPhone X
Je to konec mýtické čtečky v displeji? Výrobci sázejí na obličej

Čtečka otisků integrovaná do displeje měla být jednou z hlavních letošních inovací na poli smartphonů. Technologie je ovšem natolik složitá, že výrobci od...  celý článek

Nokia 7
Nokia má novou sedmičku. Výbavou zaujme, cenou spíše ne

Další přírůstek do rodiny obnovené značky Nokia nese pořadovou číslovku sedm a vyplňuje prostor mezi střední třídou v podobě Nokie 6 a špičkovou Nokií 8. Její...  celý článek

Asus Zenfone 4 Selfie Pro
U volební urny neroztahujte selfie tyčku. Fotit však zakázáno není

Mobily budou hrát u právě probíhajících parlamentních voleb specifickou roli - spousta lidí si jimi bude dokumentovat svoji aktivitu při volbách. Co je ve...  celý článek

Další z rubriky

Řídící jednotka stojanu Huawei technologie LTE/UMTS
Zcela mění technologii sítě, a tak převedou zákazníky ke konkurenci

Operátor Nordic Telecom poskytuje mobilní internet na starší technologii CDMA a atypické frekvenci 420 MHz. Nyní bude síť měnit a využije moderní technologii...  celý článek

Ilustrační snímek
Šedí operátoři jsou problém. Shoduje se telekomunikační úřad i O2

Český telekomunikační úřad (ČTÚ) podle výsledků nedávného testu mobilního trhu konstatuje, že v České republice není efektivní konkurence a bude zřejmě třeba...  celý článek

Ilustrační snímek
Zkontrolujte účet od operátora, na reklamaci roamingu jsou dva měsíce

Od 15. června nesmí operátoři při využití mobilních služeb v členském státě EU účtovat žádný příplatek k domácím sazbám. Český telekomunikační úřad proto...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.