"Nemáme v současné době žádné konkrétní informace nebo důkazy o porušení pravidel hospodářské soutěže mobilními operátory. Operátoři mohou udržovat stávající stav a nic je nenutí ke snižování cen, respektive účtování po sekundách. To však samo o sobě neznamená naplnění skutkové podstaty uzavření a plnění zakázané dohody, popřípadě zneužití kolektivní dominance," uvedl podle serveru Aktuálně ÚOHS.
V Česku u některých tarifů účtují operátoři hovory i po sekundách, ale až po provolané první minutě. Na úřad se obrátil nespokojený zákazník Tomáš Kapler. Ten odpověď úřadu na svoji stížnost zveřejnil na internetu, napsal server. Podle Kaplera je v celé Evropě obvyklé účtování po sekundách, podobně je účtována i cena mezi operátory.
Úřad potvrdil, že situace v Česku nenutí operátory nabízet zákazníkům lepší služby a ostře si konkurovat, k porušení zákona ale podle něj nedochází.
"Operátoři mohou udržovat stávající stav a nic je nenutí ke snižování cen, respektive účtování po sekundách. To však samo o sobě neznamená naplnění skutkové podstaty uzavření a plnění zakázané dohody, popřípadě zneužití kolektivní dominance," napsal ÚOHS.
Tuzemští operátoři v posledních týdnech čelili kritice kvůli drahému volání a vyšším maržím v porovnání s jinými evropskými firmami. Tuzemská mobilní trojka se brání, že ceny průběžně snižuje, a poukazuje mimo jiné na každoroční poklesy výnosů.