I designové prodejny U:fona se stanou minulostí. Jejich zrušení pomůže snížit koncové ceny.

I designové prodejny U:fona se stanou minulostí. Jejich zrušení pomůže snížit koncové ceny.

U:fon uznal porážku. Ambiciózní plány mění za nízkonákladovou strategii

  • 147
Nejmladší mobilní operátor U:fon mění svou strategii. Nově se chce stát prvním nízkonákladovým operátorem v ČR. Zavírá proto své značkové obchody a slučuje oddělení marketingu a obchodu. Firma se tím stahuje z přímého boje se stávající konkurencí.

Sloučené marketingové a obchodní oddělení povede Jana Studničková, dříve zodpovědná za marketing a PR. Dosavadní obchodní ředitel Marek Dvořák ze společnosti odchází.

"Rozhodnutí o změně struktury prodejních kanálů souvisí s naší snahou stát se prvním nízkonákladovým operátorem v ČR, který na základě nízkých interních nákladů i nákladů na prodej může zákazníkům nabídnout opravdu nejnižší ceny," vysvětluje změny Studničková.

Firma podle ní přestane například masivně využívat externí call centra i podomní prodejce. "Zavíráme i čtyři značkové prodejny," dodává. Služby bude firma nabízet už jen prostřednictvím velko a maloobchodních partnerů, vlastního call centra a elektronických obchodů.

U:fon skomírá, změna byla nutná

Ačkoli to firma sama nepřizná, změna strategie je důsledkem nevalného úspěchu operátora u českých zákazníků. Oproti očekávání a poměrně ambiciózním plánům při vstupu U:fona na český trh v roce 2007 musel jeho provozovatel, společnost Mobilkom, přehodnotit budoucí plány.

Za tři roky působení na českém trhu firma získala okolo 120 tisíc klientů. Vystřízlivění v hodnocení úspěchů operátora naznačila i změna na postu jejího generálního ředitele v srpnu loňského roku. Nový šéf Tomáš Budník chce nyní U:fona posunout dále právě jeho restrukturalizací na nízkonákladovou firmu s nejnižšími cenami na trhu.