Šéf O2 Tomáš Budník.

Šéf O2 Tomáš Budník. | foto: O2

Nový šéf O2 se omluvil zákazníkům. Ne vždy se firma chovala fér, říká

  • 41
Nový šéf tuzemské telekomunikační dvojky Tomáš Budník se v rozhovoru pro úterní Hospodářské noviny omluvil zákazníkům. Podle jeho slov s nimi totiž operátor O2 v minulosti nejednal vždy fér. Za problém označil především složitou fakturaci. Do budoucna chce operátora podle svých slov změnit v moderní firmu zaměřenou na klientelu.

„My jsme určitě udělali spousty věcí, které nebyly fér, za což se zákazníkům chci omluvit,“ uvedl v rozhovoru pro Hospodářské noviny Budník. Za cíl si podle svých slov vzal především změnu vnímání firmy mezi zákazníky. A to například i vedením nejvyššího a středního managementu k používání zdravého selského rozumu, přijímání osobní odpovědnosti a férovosti.

Tomáš Budník

V čele české pobočky společnosti Telefónica působí od 1. července 2014. Na postu nahradil Španěla Luise Malvida. Do té doby zastával v O2 post ředitele divize IT & Demand Management (od dubna 2014).

S vedením telekomunikačních společností má Budník bohaté zkušenosti. Šéfoval společnosti GTS, operátora U:fon zachránil před bankrotem. O jeho koupi se pak koncem roku 2012 zajímala i Budníkova společnost Ultranet.

Pro PPF, současného vlastníka Telefóniky, připravoval projekt čtvrtého mobilního operátora. Po koupi Telefóniky byl však projekt zastaven. Poté se s vlastní firmou Revolution Mobile zúčastnil aukce kmitočtů.

Férový vůči zákazníkům není podle nového šéfa firmy například fakturační systém. O2 totiž nyní používá sedm různých systémů. Budník tak připouští situace, kdy koncový zákazník mohl dostat až čtyři faktury zároveň. Ohlídat si pak, kterou uhradil skutečně včas, nebylo snadné. V srpnu a části září proto společnost rozjela akci čistý stůl.

V té dala zákazníkům možnost vyrovnat své dluhy s operátorem, oplátkou bylo odpuštění úroků z prodlení a nákladů na správní či soudní řízení (více čtěte zde). Jedním z bodů, na které se chce Budník za svého působení v čele O2 zaměřit, je právě zjednodušení fakturačních systémů. Toto se však patrně neobejde bez snižování stavu zaměstnanců.

Zásadní změnou pak může být rozdělení společnosti na dva na sobě nezávislé operátory. Není ovšem stále jisté, zda se tak vůbec stane. „Diskutujeme o tom, zda oddělíme mobilního operátora od infrastruktury, tedy optických a klasických pevných sítí,“ uvedl Budník. Věc je podle něj ve fázi úvahy.

Společnost Telefónica O2 Czech Republic, která vznikla přejmenováním společnosti Český Telecom za současného sloučení s Eurotel Praha, působí na českém trhu od 1. července 2006. Od 1. září téhož roku společnost pro své služby používá značku O2.

V dubnu 2011 firma ze svého obchodního názvu vypustila O2, přejmenovala se na Telefónica Czech Republic. Koncem roku 2013 většinový podíl (65,9 %) koupila od španělské Telefóniky společnost PPF miliardáře Petra Kellnera. Tato akvizice zahrnovala také stoprocentní podíl v dceřinné společnosti Telefónica Slovakia. Letos 21. června se česká pobočka přejmenovala na O2 Czech Republic.