Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Nový šéf O2 se omluvil zákazníkům. Ne vždy se firma chovala fér, říká

  14:47aktualizováno  14:47
Nový šéf tuzemské telekomunikační dvojky Tomáš Budník se v rozhovoru pro úterní Hospodářské noviny omluvil zákazníkům. Podle jeho slov s nimi totiž operátor O2 v minulosti nejednal vždy fér. Za problém označil především složitou fakturaci. Do budoucna chce operátora podle svých slov změnit v moderní firmu zaměřenou na klientelu.

Šéf O2 Tomáš Budník. | foto: O2

„My jsme určitě udělali spousty věcí, které nebyly fér, za což se zákazníkům chci omluvit,“ uvedl v rozhovoru pro Hospodářské noviny Budník. Za cíl si podle svých slov vzal především změnu vnímání firmy mezi zákazníky. A to například i vedením nejvyššího a středního managementu k používání zdravého selského rozumu, přijímání osobní odpovědnosti a férovosti.

Tomáš Budník

V čele české pobočky společnosti Telefónica působí od 1. července 2014. Na postu nahradil Španěla Luise Malvida. Do té doby zastával v O2 post ředitele divize IT & Demand Management (od dubna 2014).

S vedením telekomunikačních společností má Budník bohaté zkušenosti. Šéfoval společnosti GTS, operátora U:fon zachránil před bankrotem. O jeho koupi se pak koncem roku 2012 zajímala i Budníkova společnost Ultranet.

Pro PPF, současného vlastníka Telefóniky, připravoval projekt čtvrtého mobilního operátora. Po koupi Telefóniky byl však projekt zastaven. Poté se s vlastní firmou Revolution Mobile zúčastnil aukce kmitočtů.

Férový vůči zákazníkům není podle nového šéfa firmy například fakturační systém. O2 totiž nyní používá sedm různých systémů. Budník tak připouští situace, kdy koncový zákazník mohl dostat až čtyři faktury zároveň. Ohlídat si pak, kterou uhradil skutečně včas, nebylo snadné. V srpnu a části září proto společnost rozjela akci čistý stůl.

V té dala zákazníkům možnost vyrovnat své dluhy s operátorem, oplátkou bylo odpuštění úroků z prodlení a nákladů na správní či soudní řízení (více čtěte zde). Jedním z bodů, na které se chce Budník za svého působení v čele O2 zaměřit, je právě zjednodušení fakturačních systémů. Toto se však patrně neobejde bez snižování stavu zaměstnanců.

Zásadní změnou pak může být rozdělení společnosti na dva na sobě nezávislé operátory. Není ovšem stále jisté, zda se tak vůbec stane. „Diskutujeme o tom, zda oddělíme mobilního operátora od infrastruktury, tedy optických a klasických pevných sítí,“ uvedl Budník. Věc je podle něj ve fázi úvahy.

Společnost Telefónica O2 Czech Republic, která vznikla přejmenováním společnosti Český Telecom za současného sloučení s Eurotel Praha, působí na českém trhu od 1. července 2006. Od 1. září téhož roku společnost pro své služby používá značku O2.

V dubnu 2011 firma ze svého obchodního názvu vypustila O2, přejmenovala se na Telefónica Czech Republic. Koncem roku 2013 většinový podíl (65,9 %) koupila od španělské Telefóniky společnost PPF miliardáře Petra Kellnera. Tato akvizice zahrnovala také stoprocentní podíl v dceřinné společnosti Telefónica Slovakia. Letos 21. června se česká pobočka přejmenovala na O2 Czech Republic.

Autor:




Nejčtenější

Vedoucímu hotelové služby explodoval v kapse košile Samsung Galaxy Grand Duos.
V kapse košile ucítil teplo, krátce poté jeho samsung explodoval

Nepříjemné chvilky zažil o poslední zářijové sobotě 47letý hotelový provozní Yulianto, v náprsní kapse jeho košile mu totiž explodoval telefon Samsung Galaxy...  celý článek

iPhone X
Je to konec mýtické čtečky v displeji? Výrobci sázejí na obličej

Čtečka otisků integrovaná do displeje měla být jednou z hlavních letošních inovací na poli smartphonů. Technologie je ovšem natolik složitá, že výrobci od...  celý článek

Microsoft Lumia 950 XL
Microsoft připravil dárek pro nejvěrnější fanoušky mobilních Windows

Mobilní Windows už nejsou pro Microsoft prioritou, jejich vývoj ukončil. Přesto americký gigant vydal stejně jako pro počítače aktualizaci Fall Creators Update.  celý článek

iPhone X
iPhonů X bude zoufale málo. Vyprodáno může být za pár minut

Uvedení iPhonu X se blíží, předobjednávky Apple spustí za několik dnů a první kusy zamíří ke koncovým zákazníkům už 3. listopadu. Telefonů však bude ve...  celý článek

Honor 6A
Nenápadný premiant nižší třídy. Vyzkoušeli jsme Honor 6A

Nejlevnější model v nabídce značky Honor je dobrým příkladem toho, jak se mají dělat levné smartphony. Soustředí se na baterii, kvalitu displeje a na systém,...  celý článek

Další z rubriky

Ilustrační snímek
Blíží se další regulace. Volání do zahraničí je moc drahé

Chcete-li v současnosti ušetřit za volání po EU, pak musíte vycestovat za hranice. Z telefonu přihlášeného do sítě operátora sousedního státu totiž oproti...  celý článek

Řídící jednotka stojanu Huawei technologie LTE/UMTS
Zcela mění technologii sítě, a tak převedou zákazníky ke konkurenci

Operátor Nordic Telecom poskytuje mobilní internet na starší technologii CDMA a atypické frekvenci 420 MHz. Nyní bude síť měnit a využije moderní technologii...  celý článek

Ilustrační snímek
Zkontrolujte účet od operátora, na reklamaci roamingu jsou dva měsíce

Od 15. června nesmí operátoři při využití mobilních služeb v členském státě EU účtovat žádný příplatek k domácím sazbám. Český telekomunikační úřad proto...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.