Mentální bystrost mobilních uživatelů v závislosti na značce smartphonu se rozhodla otestovat britská sázková kancelář Ladbrokes. Ze seznamu uživatelů, kteří používají její mobilní aplikaci, vybrala celkem tisíc účastníků on-line vědomostního testu. Informoval o tom portál Daily Mail.
Před spuštěním testu museli respondenti nejprve vybrat značku jejich telefonu. Poté již stačilo v co nejkratším čase vybrat jednu ze čtyř možností u sedmi připravených otázek. Autory testu zajímala odpověď například na to, kolik měsíců v roce má 28 dnů či kolik celkem je devítek je v rozmezí čísly 0 až 100. Početně snazší pak byla otázka na celkový počet nohou skupiny dvou psů a dvou kachen.
Uživatelé samsungů dosáhli v testu průměrného času 103 sekund. To však stačilo pouze na třetí pozici, pokořili je nejen uživatelé Nexusů od Googlu, kteří test absolvovali v průměrném čase 99 sekund, ale i uživatelé iPhonů, jejichž průměrný čas byl o dalších pět sekund lepší. Na opačném konci pak s téměř dvěma minutami (118 sekund) skončili majitelé telefonů BlackBerry.
Skupiny uživatelů podle výrobců telefonu | Dosažený průměrný čas (v sekundách) |
---|---|
Apple | 94 |
99 | |
Samsung | 103 |
HTC | 105 |
Nokia | 109 |
BlackBerry | 118 |
Ti si však z tohoto výsledku nemusí dělat velké starosti. Oproti majitelům iPhonů, kteří věnují příliš mnoho času oblečení a péči sama o sebe, jsou totiž méně domýšliví. Prokázal to loňský průzkum britského operátora TalkTalk Mobile, kterého se zúčastnily dva tisíce respondentů. Jeho cílem bylo zjistit, zda má volba telefonu vliv na rozšíření osobnosti.
Po testu kanceláře Ladbrokes by se tak mohlo zdát, že vlastnictví telefonu konkrétní značky nevypovídá již pouze o finančních možnostech či životním stylu uživatele, ale i o jeho mentální bystrosti. Avšak ač průměrně nejrychlejšími řešiteli byli majitelé iPhonů, nejkratšího času dosáhl majitel Samsungu. Test absolvoval za pouhých 47 sekund.
Test si můžete vyzkoušet zde.