Podle autorky výzkumu Joanne Blightové se přenosné navigace dočkají během několika let progresivního rozvoje. V roce 2010 budou mobilní telefony s navigací tvořit celých třicet procent všech prodaných navigačních přístrojů.
Oblíbenost navigační technologie roste především díky snižující se ceně zařízení i mapových podkladů. Předními prodejci navigačních prostředků jsou v současné době Garmin, TomTom a Magellan.
Součástí výzkumu bylo sledování amerických a evropských řidičů. Osmnáct procent z nich by požadovalo při koupi nového auta minimálně mapový software, více než dvacet procent pak plnohodnotnou navigaci GPS.
Drtivá většina však přiznala, že z celkového počtu najetých kilometrů se pouze v pěti procentech pohybují mimo známé oblasti.
"Ke koupi vozu nepřesvědčila samotná technologie, ale její nízká pořizovací cena. Většina vozů ji totiž má již v základní výbavě," říká autorka reportu, Joanne Blight. "Pro další rozvoj technologie je dobré uplatnit podobný postup i v jiných částech trhu," dodala.