Z podrobné analýzy vyplývá, že 39 procent všech hovorů v mobilních sítích provází nějaký rušivý prvek. Tyto telefonáty tudíž nedosahují ani minimálního standardu kvality přenosu hlasu a mohou být přerušeny.
Testovalo se po celém světě
Studie ale rozlišovala i mezi kontinenty. Zjistilo se, že nejlépe je na tom s kvalitou mobilních hovorů USA a západní Evropa. V těchto regionech nedosahuje minimálního standardu "pouze" 23 procent všech telefonátů.
Naopak nejhůře jsou na tom Indie, Jižní Amerika a Střední východ, kde minimálního standardu nedosahuje až 59 procent hovorů.
Za špatný zvuk může často i nejrůznější příslušenství. Zjistilo se totiž, že ozvěna způsobená headsety provází až 11 procent všech telefonátů na celém světě. Problém s hlasitostí má zhruba 28 procent hovorů. V těchto případech je volající slyšet příliš hlasitě nebo naopak tiše.
Americká firma Ditech Networks testovala kvalitu hovorů u šestnácti mobilních operátorů v celkem dvanácti zemích. Po celou dobu průzkumu bylo analyzováno přibližně 630 milionů telefonátů. Sítě zapojené do projektu byly založené na standardu GSM, CDMA a iDEN.