Nejspokojenější jsou zákazníci s mobilním operátorem Vodafone

Nejspokojenější jsou zákazníci s mobilním operátorem Vodafone | foto: Mobil.iDNES.cz

Telefónica O2 je v Česku nejméně oblíbeným operátorem

  • 539
Čeští zákazníci jsou dlouhodobě nejméně spokojeni s operátorem Telefónica O2. Za rok 2009 firmě navíc významně poklesla loajalita jejích klientů. Pokles spokojenosti oproti loňsku zaznamenal i T-Mobile, nejlépe si v tomto roce vede Vodafone.

Vyplývá to z výzkumu zákaznické spokojenosti (CSI) společnosti EPSI Rating. Tento parametr firma v České republice sleduje již od roku 2006.

Nejspokojenější zákazníky má pro letošní rok Vodafone. Na vítězný stupínek se od roku 2006 podíval již podruhé. Stejným počtem vítězství se může pochlubit i T-Mobile. Naopak Telefónica O2 na vrchol nikdy nedosáhla, oproti své konkurenci navíc významně ztrácí.

Operátor 2006 2007 2008 2009
O2 Telefónica 67,63 71,13 69,22 67,24
T-mobile 72,90 73,53 74,69 72,08
Vodafone 70,83 74,31 73,57 73,31

Index spokojenosti zákazníků CSI (2006 - 2009)

Index CSI sleduje celkem pět parametrů: image, očekávání, kvalitu služeb a produktů a nabízenou hodnotu za peníze. Telefónica O2 dle EPSI Rating ztrácí především u image, špatně její zákazníci vnímají i hodnotu služeb vztaženou k penězům. V tomto parametru si letos nejvíce polepšil T-Mobile a dotáhl se tak na první Vodafone.

Telefónica O2 má navíc nejméně loajální zákazníky, podle průzkumu nedokáže dostatečně oslovit zejména muže. V kvalitě služeb a kvalitě produktů naopak vede T-Mobile před Vodafonem.