Vyplývá to z výzkumu zákaznické spokojenosti (CSI) společnosti EPSI Rating. Tento parametr firma v České republice sleduje již od roku 2006.
Nejspokojenější zákazníky má pro letošní rok Vodafone. Na vítězný stupínek se od roku 2006 podíval již podruhé. Stejným počtem vítězství se může pochlubit i T-Mobile. Naopak Telefónica O2 na vrchol nikdy nedosáhla, oproti své konkurenci navíc významně ztrácí.
Operátor | 2006 | 2007 | 2008 | 2009 |
O2 Telefónica | 67,63 | 71,13 | 69,22 | 67,24 |
T-mobile | 72,90 | 73,53 | 74,69 | 72,08 |
Vodafone | 70,83 | 74,31 | 73,57 | 73,31 |
Index spokojenosti zákazníků CSI (2006 - 2009)
Index CSI sleduje celkem pět parametrů: image, očekávání, kvalitu služeb a produktů a nabízenou hodnotu za peníze. Telefónica O2 dle EPSI Rating ztrácí především u image, špatně její zákazníci vnímají i hodnotu služeb vztaženou k penězům. V tomto parametru si letos nejvíce polepšil T-Mobile a dotáhl se tak na první Vodafone.
Telefónica O2 má navíc nejméně loajální zákazníky, podle průzkumu nedokáže dostatečně oslovit zejména muže. V kvalitě služeb a kvalitě produktů naopak vede T-Mobile před Vodafonem.