Telecom zavařil TelecomBox i CzechMate

Služba CzechMate má problémy - dnes je tomu devět dní, co se naposledy dalo dovolat na moravská telefonní čísla přes službu CzechMate. Předvolbu 06... totiž nelze z CzechMate karet použít a tak jakékoliv volání na čísla začínající šestkovou předvolbou jsou odsouzena k nezdaru. Problémy si také SPT Telecom způsobil aktivací záznamové schránky TelecomBox asi 20000 firmám, které o to vůbec nepožádaly.
Služby TelecomBox a CzechMate jsme tu nedávno pochválili jako zajímavý a správný počin. Jak se ukázalo, jsou chvíle, kdy by si SPT Telecom měl ze své dceřiné společnosti EuroTel vzít příklad a podrobit nové služby a marketingové aktivity důkladnější přípravě.

Služba CzechMate má svoje problémy - když je měla první den, mával jsem nad tím rukou s výhradou, že to se stává, když se zavádí nová služba. Dnes je tomu devět dní, co se naposledy dalo dovolat na moravská telefonní čísla přes službu CzechMate. Předvolbu 06... totiž nelze z CzechMate karet použít a tak jakékoliv volání na čísla začínající šestkovou předvolbou jsou odsouzena k nezdaru.

Na celém případu jsou zaznamenáníhodné tyto postřehy:

  1. infolinka nemá ani tušení, kdy by se závada mohla opravit.
  2. že vám uteklo 10 procent expirační doby CzechMate karty je váš osobní problém - v reklamačním řádu Telecom vůbec nepamatuje na to, že by se na CzechMate dalo něco reklamovat v případě, že služby operátora nejsou dostupné. Čím si infolinka byla jista je, že se s reklamací nemusíte obtěžovat...
Pokud jste tedy v zahraničí, máte sebou CzechMate kartu a domníváte se, že budete své rodině na Moravu telefonovat z cest, jste na velkém omylu.

A něco z veselejšího soudku. Když v květnu vyjela nová služba RadioMobilu zvaná "pevné přesměrování do záznamové schránky", sklidila na našich stránkách nebývalý ohlas - řekněme především v rovině negativní. Dostali jsme několik emailů od firem, které si podobně nadšeně pochvalují novou službu SPT Telecom - nedobrovolné přesměrování na TelecomBox.

TelecomBox je záznamová schránka podobná těm, jaké známe z mobilních sítí. Prostě se nedovoláte člověku, kterého urgentně sháníte, ale do plechové krabice, kde namísto okamžité rady můžete "po zaznění tónu nechejte vzkaz". SPT Telecom se s největší pravděpodobností rozhodl zvýšit používání této služby již v prvních měsících jejího provozu a aktivoval TelecomBox firmám, které o tuto službu vůbec nejevily zájem. Když jsme telefonovali na Infolinku služby, sdělila nám operátorka, že takto bylo obšťastněno 20 000 firem, kterým teď k jejich zděšení padají hovory na záznamník v případě, když na lince hovoří. Škoda - služby, které vypadaly slibně, dostávají první trhliny v pověsti.

Monopol mění zítřek.

Ke svému obrazu.


Měny

Střední školy

Válka na Ukrajině

Termíny

Vláda

Témata

Nepřehlédněte