Telecom už v Ostravě zprovoznil novou ústřednu

Telecom už v Ostravě zprovoznil novou ústřednu

Pracovníci Českého Telecomu už v Ostravě zprovoznili náhradní ústřednu a během víkendu na ni začali připojovat klienty, kterým dosud nefungovalo telefonické spojení. Ústředna společnosti vyhořela před týdnem a po požáru zůstalo 18.000 nefunkčních linek. Dočasná ústředna urychlí obnovení telefonického spojení, řekl včera Vlastimil Sršeň z tiskového oddělení společnosti.

Během víkendu bylo na náhradní ústřednu přepojeno několik tisíc klientů, přesná čísla budou k dispozici dnes. Podle Sršně by na ústřednu mohli být připojeni všichni zákazníci, kteří zatím zůstávají bez spojení. Telecom si však přesto ponechává v záloze ještě venkovní mobilní ústřednu.

Kvůli rychlejšímu přepojování linek klesl také počet zájemců, kteří využili nabídky Telecomu a nechali si svou pevnou linku přesměrovat na mobil či jiné pevné číslo. Tuto službu Telecom svým klientům automaticky zruší ihned poté, co zapojí jejich původní nefunkční linku. "Klienti se o to vůbec nemusí starat a nic zajišťovat," dodal Sršeň.

Související články

Telecom obnovil spojení s krajským úřadem

Požár připravil tisíce lidí o telefonní spojení

 

Požár ústřednu zničil v neděli večer. Škoda podle prvotních odhadů hasičů a policie dosahuje 50 milionů korun. Telecom škodu dosud nevyčíslil. Oheň s největší pravděpodobností vypukl po zkratu na silovém kabelu Severomoravské energetiky (SME). Napětí v kabelu poškodilo i kabel Českého Telecomu, který ležel příliš blízko, a následně vznikl požár i v ústředně. Představitelé SME to ale odmítají, případ vyšetřuje policie.