Telecom: problémy s volným kreditem při přečíslování

Nesprávné vyúčtování volného kreditu mohlo postihnout zákazníky, kterým se měnilo samotné jádro telefonního čísla.

(ČIA) - Problémy s účtováním takzvaných volných hovorových kreditů zaznamenal po nedávném přečíslování Český Telecom. Nesprávné vyúčtování mohlo postihnout zákazníky, kterým se měnilo samotné jádro telefonního čísla. Nehrozí tedy u těch stanic, kde zůstal základ stejný a pouze se před něj přidávala čísla. "Problémy jsme zjistili v polovině října," uvedl dnes tiskový mluvčí Českého Telecomu Vladan Crha.

Ztráta zbytku kreditu v hodnotě maximálně několika desítek korun mohla postihnout zákazníky, kteří k datu celorepublikového přečíslování - noc ze soboty 21. na neděli 22. září - ještě neměli volný kredit za dané účtovací období vyčerpán. U nejrozšířenějšího cenového programu pro domácnosti Home Standard činí hovorový kredit 90 korun, což odpovídá až 128 minutám místního volání. Ztráta by se ale neměla týkat například firem, které mají
vyšší objem telefonního provozu a volný kredit tak vyčerpají hned na začátku účtovacího období.

"Nevyčerpané kredity ze září převedeme do nejbližšího možného následujícího účtovacího období," přislíbil Crha. Postižení zákazníci by se nápravy měli dočkat automaticky, přesto mohou použít také bezplatné informační linky 800 123456. Mluvčí zatím nedokázal upřesnit, kolika klientů se problémy s účtováním kreditů mohou týkat. Podle Crhy však jde o jedinou komplikaci, kterou Český Telecom v souvislosti s celorepublikovým přečíslováním zaznamenal.