Český Telecom začal uživatelům nabízet nepřetržitý dohled nad jejich byty či firemními prostory prostřednictvím telefonní linky. K hlídání objektů před zloději či požárem firma využívá bezpečnostní systémy napojené v objektech přes pevnou linku na firemní pult centralizované ochrany, uvedl na veletrhu Invex mluvčí Telecomu Vladan Crha.
Specialisté z pultu centralizované ochrany monitorují aktuální situaci a v případě potřeby k ohroženému objektu vysílají zásahovou jednotku. Komunikace zabezpečovacího zařízení s dohledovým centrem probíhá prostřednictvím bezplatné linky, náklady za telefon se tedy nezvyšují. Služba je účtována v rámci pravidelného vyúčtování za telekomunikační služby. Domácnosti za službu měsíčně zaplatí 208 korun a v případě služby zahrnující výjezd zásahové jednotky 476 korun za měsíc.
Před objednávkou služby firma vyšle do bytu, domu či jiného objektu odborníky, kteří posoudí objekt z hlediska bezpečnosti, vypracují projekt optimální varianty k jeho zajištění, provedou dodají a kompletně instalují všechna potřebná zařízení a bezpečnostní prvky.
Dálková ostraha budov přes telefon je jednou z prvních služeb v rámci takzvané vize digitální domácnosti, kterou Telecom na Invexu prezentuje spolu s dceřiným mobilním operátorem Eurotel. Uživatelé si mohou například již nyní objednat dálkové ovládání elektrických spotřebičů, jako jsou bojlery, garážová vrata, světla či ventilace prostřednictvím krátkých textových zpráv z mobilního telefonu.
V blízké budoucnosti chce Telecom nabídnout mimo jiné možnost spuštění televizních programů v době, kdy již běží, hlídání dětí prostřednictvím webkamer či nahrávání a hraní počítačových her bez použití počítače prostřednictvím televizního přijímače.