Telecom nestíhá přepojovat zákazníky alternativních operátorů

  • 24
Zákazníci Telecomu, kteří chtějí volat jen přes alternativního operátora se občas nedovolají. Telecom totiž nestíhá přepojovat zákazníky ke konkurenci.

Více než 50.000 zákazníků Českého Telecomu údajně nemůže využívat telefonní služby u konkurenční Tele2, protože je Telecom nestíhá přepojit. Klienti si podle Alexandry Rudyšarové z právního oddělení Tele2 objednali takzvanou pevnou volbu operátora, která po nastavení na ústředně umožňuje zákazníkům Telecomu trvale volat přes síť konkurence. Kvóty počtu denně přepojovaných zákazníků však nestačí pokrýt zájem. Mluvčí Telecomu Vladan Crha uvedl, že firma postupuje podle pravidel dohodnutých s operátory i ČTÚ.

Tele2 může každý den přepojit do své sítě 400 zákazníků, což podle jejich zástupců nestačí pokrýt zájem vyvolaný nedávnou reklamní kampaní. Proto musela firma kampaň zastavit. "Současným tempem by připojení některých zákazníků mohlo trvat i půl roku," uvedl marketingový ředitel Tele2 Lukáš Kubín. Firma si proto minulý týden stěžovala u ČTÚ.

Telecom se podle Crhy řídí podmínkami, s kterými souhlasili operátoři v rámci Asociace provozovatelů veřejných telekomunikačních sítí (APVTS). "Nehodláme učinit nic převratného, protože se držíme toho, co bylo jednou dohodnuto a plníme přitom požadavky zákona," řekl Crha.

Tele2 si na Telecom v minulosti stěžovala i kvůli jeho cenovým programům, které obsahují volné minuty hovorného a ztěžují zákazníkům přechod ke konkurenci. Minulý týden firma podala na Úřad pro ochranu hospodářské soutěže podněty pro podezření z nekalé soutěže kvůli službě Telecomu Internet Expres a velkoobchodním nabídkám ADSL a pronájmu pevných linek. Firma, která působí ve 24 evropských zemích, nedávno oznámila, že zvažuje arbitráž proti ČR kvůli ochraně svých investic