Český Telecom nabídne zákazníkům možnost kdykoliv si prohlédnout svůj telefonní účet na internetu. Výpisy budou on-line – budou zobrazovat aktuální stav účtu. Tuto možnost mají i zákazníci konkurenčního Aliatelu a Contactelu; službu on-line telefonního účtu připravuje i GTS.
On-line výpisy z účtu bude moci od 1. ledna 2002 využít 5000 největších zákazníků Českého Telecomu. V druhé fázi bude služba dostupná i pro dalších přibližně 122 tisíc klientů (s telefonními účty v rozmezí 2 – 50 tisíc korun). Teprve poté si budou moci na internetu zkontrolovat výši svého účtu i ostatní klienti. V tuto chvíli nejsou stanoveny termíny, kdy bude zahájena druhá a třetí fáze zveřejňování telefonních účtu na internetu – vše totiž záleží na vyhodnocení první fáze, které proběhne na konci prvního čtvrtletí roku 2002.
Přehled o výši svého telefonního účtu potřebují mít hlavně velké firmy, které více dbají na kontrolu výdajů za telefonování. Nejde však jen o to, vidět, kolik zákazník protelefonoval, ale mít přehled i o tom, ze které stanice se nejvíce volá a hlavně na jaká telefonní čísla se ve firmě volá. Českému Telecomu proto on-line telefonní účet chyběl, zvláště když jej již dlouhou dobu nabízí Aliatel a k němu se už přidal i Contactel – dva výrazní konkurenti.
V informování o aktuální výši telefonního účtu mají zatím operátoři pevných sítí náskok před provozovateli sítí GSM. Ti sice také nabízejí zobrazení telefonního účtu (a to i včetně podrobného výpisu hovorů), ale pouze za předchozí účetní období – nedozvíte se tak, jestli už jste tento měsíc provolali více než tisícovku, nebo ještě ne. Eurotel tuto službu nabízí pouze svým firemním zákazníkům, RadioMobil prostřednictvím služby Click všem majitelům tarifních programů – stejně jako Český Mobil ve svojí Samoobsluze, kde navíc pro majitele Oskaret zobrazuje výpis hovorů.