Reklama na mobilní telefon

Reklama na mobilní telefon | foto: Vodafone CZ

Technologie pomůžou vrátit reklamu do mobilních telefonů

Mobilní telefony jsou pro reklamu potenciálním zlatým dolem. Podle agentury AP se však reklamní zprávy velmi rychle potkaly s nevolí uživatelů, kteří je začali považovat za spam. Cesta, jak uživatele nenaštvat a přitom je oslovit ale prý stále existuje.

Mobilní telefony představují nejosobnější cestu v komunikaci a napojení na uživatele, kterých je ve světě již přes dvě miliardy. Reklama ale musí mít jiný koncept než dvouřádkové textové zprávy, které vyvolávaly jen vlnu nespokojenosti.

Uživatelé je začali rychle považovat za stejně otravné jako spamy v osobních počítačích, napsala dnes agentura AP.

Nyní inzerenti věří, že díky vyspělejším technologiím objevili způsob, jak své sdělení rozšířit, aniž by spotřebitele naštvali. Displej mobilu by se tak pro zadavatele inzerce mohl stát po televizi a osobním počítači "třetí obrazovkou".

S interaktivní reklamou v mobilních telefonech experimentuje několik velkých firem známých jmen včetně finské Nokie či řetězce McDonald's.

Chtějí tak využít výhody, že mobilní telefon ví, kde se člověk právě nachází. Zákazníci tak zmáčknutím patřičného tlačítka získají možnost najít nejbližší maloobchod či restauraci.

Reklamu samotnou dodají partneři s vyhledávači a e-mailovými službami podobně jako na internetu Google. Ten využívá e-mail a vyhledávací hesla v počítači, aby zjistil okruh zájmů uživatele a mohl mu patřičnou reklamu ukázat.

"Vyspělejší telefony a rychlejší sítě s sebou nesou to, že mobily využívá více světových značek k pokročilému marketingu a reklamním inovacím," uvedla manažerka Laura Marriottová z denverské obchodní firmy Mobile Marketing Association.

Reklama založená na vyhledávání zřejmě zabere v Japonsku, kde je trh s mobily nasycen a většina z 98 milionů uživatelů má telefon s internetem.

Výdaje na mobilní reklamu loni v Japonsku dosáhly 328 milionů dolarů a podle agentury Dentsu Communication Institute tato suma v roce 2011 překročí miliardu dolarů.

Uživatelé mívali pocit, že projížděním reklam u výsledků vyhledávání přicházejí o čas a peníze. Tyto obavy ale ustupují se stoupající rychlostí přenosu a díky paušální sazbě za přístup na internet, uvádí autor analýzy z Dentsu Communication Akira Miwa.

Vyhledávač Yahoo se v červnu odhodlal spustit mapovou službu, která spojuje dohromady vyhledávání s mobilní technologií určující polohu uživatele.

Potom v internetovém mobilu stačí kliknout na vyhledávací klávesu za podmínky, že se inzerenti zaregistrovali do databáze Yahoo a jejich služby se na digitální mapě objeví.

Reklamní trh si je zároveň vědom počátečních omylů, kdy zákazníky nudily vložené reklamy v oknech na monitorech počítačů či nechtěné textové zprávy v telefonech. Mnozí se proto dnes shodnou v tom, že dobrá zkušenost zákazníka je nezbytnou podmínkou, napsala agentura AP.

,