Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Technologie pomůžou vrátit reklamu do mobilních telefonů

aktualizováno 
Mobilní telefony jsou pro reklamu potenciálním zlatým dolem. Podle agentury AP se však reklamní zprávy velmi rychle potkaly s nevolí uživatelů, kteří je začali považovat za spam. Cesta, jak uživatele nenaštvat a přitom je oslovit ale prý stále existuje.

Reklama na mobilní telefon | foto: Vodafone CZ

Mobilní telefony představují nejosobnější cestu v komunikaci a napojení na uživatele, kterých je ve světě již přes dvě miliardy. Reklama ale musí mít jiný koncept než dvouřádkové textové zprávy, které vyvolávaly jen vlnu nespokojenosti.

Uživatelé je začali rychle považovat za stejně otravné jako spamy v osobních počítačích, napsala dnes agentura AP.

Nyní inzerenti věří, že díky vyspělejším technologiím objevili způsob, jak své sdělení rozšířit, aniž by spotřebitele naštvali. Displej mobilu by se tak pro zadavatele inzerce mohl stát po televizi a osobním počítači "třetí obrazovkou".

S interaktivní reklamou v mobilních telefonech experimentuje několik velkých firem známých jmen včetně finské Nokie či řetězce McDonald's.

Chtějí tak využít výhody, že mobilní telefon ví, kde se člověk právě nachází. Zákazníci tak zmáčknutím patřičného tlačítka získají možnost najít nejbližší maloobchod či restauraci.

Reklamu samotnou dodají partneři s vyhledávači a e-mailovými službami podobně jako na internetu Google. Ten využívá e-mail a vyhledávací hesla v počítači, aby zjistil okruh zájmů uživatele a mohl mu patřičnou reklamu ukázat.

"Vyspělejší telefony a rychlejší sítě s sebou nesou to, že mobily využívá více světových značek k pokročilému marketingu a reklamním inovacím," uvedla manažerka Laura Marriottová z denverské obchodní firmy Mobile Marketing Association.

Reklama založená na vyhledávání zřejmě zabere v Japonsku, kde je trh s mobily nasycen a většina z 98 milionů uživatelů má telefon s internetem.

Výdaje na mobilní reklamu loni v Japonsku dosáhly 328 milionů dolarů a podle agentury Dentsu Communication Institute tato suma v roce 2011 překročí miliardu dolarů.

Uživatelé mívali pocit, že projížděním reklam u výsledků vyhledávání přicházejí o čas a peníze. Tyto obavy ale ustupují se stoupající rychlostí přenosu a díky paušální sazbě za přístup na internet, uvádí autor analýzy z Dentsu Communication Akira Miwa.

Vyhledávač Yahoo se v červnu odhodlal spustit mapovou službu, která spojuje dohromady vyhledávání s mobilní technologií určující polohu uživatele.

Potom v internetovém mobilu stačí kliknout na vyhledávací klávesu za podmínky, že se inzerenti zaregistrovali do databáze Yahoo a jejich služby se na digitální mapě objeví.

Reklamní trh si je zároveň vědom počátečních omylů, kdy zákazníky nudily vložené reklamy v oknech na monitorech počítačů či nechtěné textové zprávy v telefonech. Mnozí se proto dnes shodnou v tom, že dobrá zkušenost zákazníka je nezbytnou podmínkou, napsala agentura AP.

Autoři: ,




Nejčtenější

Huawei Mate 10 Lite
První top model, který nestojí ani 10 000 Kč. Smiřte se ale s ústupky

O tom levnějším z nových top smartphonů firmy Huawei jsme se toho během mnichovské premiéry moc nedozvěděli. Novinka Mate 10 Lite přijde do prodeje dříve než...  celý článek

Za nový iPhone 8 si nechal na ruku vytetovat logo T-Mobilu
Chtěl iPhone zdarma a tak si nechal vytetoval logo T-Mobilu

Neobvyklý způsob, jak si pořídit nový mobil, zvolil muž z USA. Domluvil se s ředitelem T-Mobilu, že si nechá vytetovat logo tohoto operátora na ruku výměnou za...  celý článek

Ilustrační snímek
Dovolená v Egyptě je vyšla draho. Operátor chtěl téměř 80 tisíc

Deset srpnových dní strávených v Egyptě se britskému páru výrazně prodražilo. Důvodem nebyly ovšem neplánované výdaje v místě pobytu, překvapení přišlo až po...  celý článek

iPhone 8 zakusil i klasickou ohybovou zkoušku. A uspěl, k nevratným deformacím...
iPhone 8 bodoval v crashtestech. Youtuber jej neohnul

Ve vodách chytrých telefonů známý youtuber Zachary Nelson prověřil sérií zatěžkávacích testů zbrusu nový iPhone 8. Telefonu uštědřil nespočet škrábanců,...  celý článek

Fronty jsou typické také pro prodejny firmy Apple ve chvílích, kdy startuje...
Reklamní průmysl zuří. Apple přestal sdílet historii prohlížení uživatelů

Při příležitosti aktualizace operačního systému a vyhledávače Safari udělala minulý měsíc společnost Apple důležitý krok k ochraně soukromí uživatelů....  celý článek

Další z rubriky

Scotty Allen s iPhonem 7, do kterého přidal sluchátkový port
Nadšenec se podomácku zbavil největší chyby nových iPhonů

Internetový kutil Scotty Allen se skutečně nezastaví před žádným obtížným úkolem. Poté, co si letos v dubnu podomácku sestavil z náhradních dílů funkční iPhone...  celý článek

Fronty jsou typické také pro prodejny firmy Apple ve chvílích, kdy startuje...
Reklamní průmysl zuří. Apple přestal sdílet historii prohlížení uživatelů

Při příležitosti aktualizace operačního systému a vyhledávače Safari udělala minulý měsíc společnost Apple důležitý krok k ochraně soukromí uživatelů....  celý článek

Nahradí otisky prstů skener obličeje?
Měla to být největší inovace roku, ale nezvládl ji ani Apple

Dlouhé měsíce se o ní mluvilo, měl ji mít Samsung S8, pak to měla být klíčová vlastnost nového iPhonu. Jestliže výrobci už umí displeje zahnout a roztáhnout...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.