Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Dej číslo a sežerou ti prst. „Tarifomaty“ lov zákazníka nevzdávají

  0:18aktualizováno  0:18
Nedávný redakční test tarifních kalkulaček odhalil i pár nešvarů. Některé „tarifomaty“ na náš zájem vůbec nereagovaly, jiné si daly pár dní k dobru. A jelikož jsme na nic hned nekývli, dočkali jsme se i opakovaných nabídek.

„Tarifomaty“ lov zákazníka nevzdávají | foto: Profimedia.cz

Posláním tarifních kalkulaček je přehledné srovnání aktuálních tarifů napříč mobilním trhem. Stačí vyplnit výši měsíční útraty, počet provolaných minut, zaslaných SMS a spotřebu dat. Tedy jen v některých případech. Není totiž výjimkou, kdy se k přehledu tarifů dostanete až po vyplnění telefonního čísla. V tu chvíli vás má provozovatel srovnávače v hrsti. Přestože jste se chtěli jen zorientovat v současné nabídce, aniž byste museli prohlížet internetové stránky jednotlivých operátorů.

Vyplněním telefonního čísla jsou podmíněny i informace o neveřejných nabídkách, tedy tarifech, které v žádném přehledu nenajdete. Je to však na zvážení, při našem redakčním testu jsme se totiž přesvědčili, že taková podmínka je zcela zbytečná. Stejnou nabídku totiž ve většině případů získáte i přímo na prodejnách operátorů, jen na ni musíte navést řeč (více zde). Výhoda? Své telefonní číslo nedáváte všanc dalšímu subjektu.

My se však k neveřejné nabídce „tarifomatů“ dostat potřebujeme, a tak naše telefonní číslo vyplňujeme. O pár minut později přijímáme první hovor s nabídkou neveřejných tarifů. Záhy se přesvědčujeme, že od podpultových nabídek od operátorů se téměř neliší, jindy jsou naopak o pár korun dražší při stejné skladě služeb než přímo od operátora.

Rovněž si všímáme zásadního rozdílu. Zatímco na prodejně vás nikdo netlačí k přechodu od konkurence a okamžitému podepsání smlouvy, na infolince jsme opakovaně přesvědčováni, že nabídka je jedinečná a brzy se může změnit. Otálet s vyplněním žádosti se tak prý nemusí vyplatit. Operátorka infolinky jakoby nevnímala sdělení, že určitě v tuto chvíli nic vyplňovat nebudeme.

Hovor končíme s tím, že se v případě zájmu ozveme sami. Avšak jen o pár dní později nám zvoní telefon. Jelikož stále očekáváme nabídky od dalších zprostředkovatelů, kteří nám dosud na poptávku nereagovali, hovor přijímáme s přesvědčením, že třeba získáme novou, zajímavější nabídku než dosud.

Oproti našemu očekávání jsme však kontaktováni stejnou společností jako prvně. A vysvětlení je nasnadě. Ačkoli se všechny tarifní kalkulačky jeví na první pohled jako samostatné služby, po nahlédnutí do obchodních podmínek některých z nich zjišťujeme navázanost na jiné, větší společnosti.

Nicméně pro nás nebylo vůbec překvapivé, že i ve druhém telefonátu po téměř týdnu od toho prvního jsme se dozvěděli stejné informace. Ono to tedy s tou jedinečnou a rychle se měnící nabídkou nebude tak horké, aby bylo nutné hned během prvního hovoru vyplňovat žádost.

Spíše jde tedy o snahu ulovit si vlastního „zákazníka“ a splnit nastavený plán. V tomto našem přesvědčení nás ujišťuje i hovor následujícího dne, kdy jsme kontaktováni jinou službou až několik dní po vyplnění formuláře.

Vysvětlujeme tedy, že zájem o tarif již není aktuální. Reakcí je žádost o sdělení, s kým a za jakých podmínek jsme uzavřeli smlouvu. Téměř obratem následuje další dotaz, zda je někdo v rodině, kdo uvažuje o změně tarifu. Že by bylo možné to hned vyřešit. Naše odmítavé odpovědi se nelibě podepisují na měnící se intonaci volajícího.

Nyní ještě krátce zpět k obchodním podmínkám „tarifomatů“. Pokud patříte mezi odpůrce nevyžádaných obchodních nabídek, buďte ostražití. V nejedněch podmínkách je totiž ukotven tradiční bod, kdy zájemce souhlasí s tím, že společnost (provozovatel dané tarifní kalkulačky) může jeho osobní údaje poskytnout třetí osobě, a to i za účelem obchodních nabídek.

Některé společnosti provozující tarifní srovnávače pak kromě nich poskytují i další poradenské služby. Získávají tak cenné kontakty.

Autor:


Témata: SMS


Nejčtenější

HTC U11
HTC překvapí. Změnilo plány a letos ještě uvede tři modely

HTC možná začíná těžit z užší spolupráce s Googlem. Původně mělo letos představit jen několik smartphonů, které už známe. Ale nakonec v tomto roce dočkáme...  celý článek

iOS 11
Řada chytrých vylepšení. Systém iOS 11 posouvá iPhony dál

Nový systém iOS 11 přináší nejvíce inovací pro tablety iPad, ale i pro iPhony nabízí řadu chytrých vylepšení, která zpříjemní uživatelský komfort.   celý článek

Ohnutý iPhone 6 Plus
Tři roky, nebo jeden? Apple má o životnosti iPhonu jasno, řekl u soudu

Apple iPhone je nejtrvanlivější zařízení na trhu, hlásil letos v srpnu viceprezident produktového marketingu firmy. A už v září se společnost u soudu brání, že...  celý článek

Google Pixel 2
Google kupuje zaměstnance mobilní divize HTC za více než miliardu

Google a HTC oznámili dohodu, díky které přejdou zaměstnanci HTC pracující na vývoji telefonu pod křídla amerického giganta.  celý článek

iPhone X
Nové iPhony ve výkonnostních testech rozdrtily konkurenci

Výsledky výkonnostních testů Geekbench odhalily skutečný potenciál nových iPhonů. Jsou totiž dvojnásobně výkonnější než ty nejlepší androidy a výpočetním...  celý článek

Další z rubriky

Android 6.0 Marshmallow
Hlídejte si nepoužívaný smartphone. Google po dvou měsících maže zálohy

Pokud jste přestali používat telefon s operačním systémem Android na více než 2 měsíce, pravděpodobně jste přišli o zálohy dat z aplikací, wi-fi hesla,...  celý článek

Paměťová karta microSD s kapacitou 400 GB od společnosti SanDisk.
Paměťová karta s rekordní kapacitou stojí jako slušný smartphone

Společnost SanDisk představila paměťovou kartu typu microSD s rekordní kapacitou 400 GB. Její cena bude ovšem hodně vysoká.   celý článek

Donald Trump při předvolebním setkání s voliči v americkém městě North...
Trump má v iPhonu jedinou aplikaci. Jakou, to uhádne každý

Aktivita amerického prezidenta na sociální síti Twitter je pověstná, takže není divu, že prezidentský iPhone prostý všech vymožeností přeci jen jednu aplikaci...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.