Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Dej číslo a sežerou ti prst. „Tarifomaty“ lov zákazníka nevzdávají

  0:18aktualizováno  0:18
Nedávný redakční test tarifních kalkulaček odhalil i pár nešvarů. Některé „tarifomaty“ na náš zájem vůbec nereagovaly, jiné si daly pár dní k dobru. A jelikož jsme na nic hned nekývli, dočkali jsme se i opakovaných nabídek.

„Tarifomaty“ lov zákazníka nevzdávají | foto: Profimedia.cz

Posláním tarifních kalkulaček je přehledné srovnání aktuálních tarifů napříč mobilním trhem. Stačí vyplnit výši měsíční útraty, počet provolaných minut, zaslaných SMS a spotřebu dat. Tedy jen v některých případech. Není totiž výjimkou, kdy se k přehledu tarifů dostanete až po vyplnění telefonního čísla. V tu chvíli vás má provozovatel srovnávače v hrsti. Přestože jste se chtěli jen zorientovat v současné nabídce, aniž byste museli prohlížet internetové stránky jednotlivých operátorů.

Vyplněním telefonního čísla jsou podmíněny i informace o neveřejných nabídkách, tedy tarifech, které v žádném přehledu nenajdete. Je to však na zvážení, při našem redakčním testu jsme se totiž přesvědčili, že taková podmínka je zcela zbytečná. Stejnou nabídku totiž ve většině případů získáte i přímo na prodejnách operátorů, jen na ni musíte navést řeč (více zde). Výhoda? Své telefonní číslo nedáváte všanc dalšímu subjektu.

My se však k neveřejné nabídce „tarifomatů“ dostat potřebujeme, a tak naše telefonní číslo vyplňujeme. O pár minut později přijímáme první hovor s nabídkou neveřejných tarifů. Záhy se přesvědčujeme, že od podpultových nabídek od operátorů se téměř neliší, jindy jsou naopak o pár korun dražší při stejné skladě služeb než přímo od operátora.

Rovněž si všímáme zásadního rozdílu. Zatímco na prodejně vás nikdo netlačí k přechodu od konkurence a okamžitému podepsání smlouvy, na infolince jsme opakovaně přesvědčováni, že nabídka je jedinečná a brzy se může změnit. Otálet s vyplněním žádosti se tak prý nemusí vyplatit. Operátorka infolinky jakoby nevnímala sdělení, že určitě v tuto chvíli nic vyplňovat nebudeme.

Hovor končíme s tím, že se v případě zájmu ozveme sami. Avšak jen o pár dní později nám zvoní telefon. Jelikož stále očekáváme nabídky od dalších zprostředkovatelů, kteří nám dosud na poptávku nereagovali, hovor přijímáme s přesvědčením, že třeba získáme novou, zajímavější nabídku než dosud.

Oproti našemu očekávání jsme však kontaktováni stejnou společností jako prvně. A vysvětlení je nasnadě. Ačkoli se všechny tarifní kalkulačky jeví na první pohled jako samostatné služby, po nahlédnutí do obchodních podmínek některých z nich zjišťujeme navázanost na jiné, větší společnosti.

Nicméně pro nás nebylo vůbec překvapivé, že i ve druhém telefonátu po téměř týdnu od toho prvního jsme se dozvěděli stejné informace. Ono to tedy s tou jedinečnou a rychle se měnící nabídkou nebude tak horké, aby bylo nutné hned během prvního hovoru vyplňovat žádost.

Spíše jde tedy o snahu ulovit si vlastního „zákazníka“ a splnit nastavený plán. V tomto našem přesvědčení nás ujišťuje i hovor následujícího dne, kdy jsme kontaktováni jinou službou až několik dní po vyplnění formuláře.

Vysvětlujeme tedy, že zájem o tarif již není aktuální. Reakcí je žádost o sdělení, s kým a za jakých podmínek jsme uzavřeli smlouvu. Téměř obratem následuje další dotaz, zda je někdo v rodině, kdo uvažuje o změně tarifu. Že by bylo možné to hned vyřešit. Naše odmítavé odpovědi se nelibě podepisují na měnící se intonaci volajícího.

Nyní ještě krátce zpět k obchodním podmínkám „tarifomatů“. Pokud patříte mezi odpůrce nevyžádaných obchodních nabídek, buďte ostražití. V nejedněch podmínkách je totiž ukotven tradiční bod, kdy zájemce souhlasí s tím, že společnost (provozovatel dané tarifní kalkulačky) může jeho osobní údaje poskytnout třetí osobě, a to i za účelem obchodních nabídek.

Některé společnosti provozující tarifní srovnávače pak kromě nich poskytují i další poradenské služby. Získávají tak cenné kontakty.

Autor:


Témata: SMS

Nejčtenější

Takto vypadá boj o zákazníky: pětkrát více dat a úhrada smluvní pokuty

Slovenský operátor O2 navýšil základní data u vybraných tarifů

Od revoluce v roce 2013 zažívá český mobilní trh spíše menší otřesy, zákazníci operátorů toužící po neomezeném tarifu s...

Konkurence se trefuje do „předražených“ nových iPhonů

Všechny tyto produkty Xiaomi stojí stejně, jako nový model iPhone XR

Na vysoké ceny novinek od Applu reagovali konkurenti poněkud posměšnými nabídkami. Ukazují v nich, co všechno z jejich...



Feministky kritizují nové iPhony. Jsou moc velké na ženskou ruku

iPhone XS/XS Max

Od doby, kdy Apple upustil od malých smartphonů, úhlopříčka nových modelů prudce narůstá. Nejnovější model ve verzi Max...

Prohlédněte si nejlepší a nejdražší iPhone. Máme ho jako první

iPhone XS Max

Stejně jako v předchozích letech jsme se i letos vypravili do Německa, abychom mohli vyzkoušet nejnovější smartphone od...

Toto je prapředek vašich smartphonů. První android slaví 10 let

T-Mobile G1

Prvnímu mobilnímu telefonu s operačním systémem Android je 10 let. Stroj známý jako T-Mobile G1 byl totiž představen...

Další z rubriky

Huawei je i není vládcem největšího trhu, který se masivně propadá

Cenový rozdíl znamená i rozdíly ve zpracování: Nova 3 nemá záda z tak lesklého...

Čína je největším trhem se smartphony, v první polovině letošního roku ovšem zaznamenal v meziročním srovnání nemalý...

Konkurence se trefuje do „předražených“ nových iPhonů

Všechny tyto produkty Xiaomi stojí stejně, jako nový model iPhone XR

Na vysoké ceny novinek od Applu reagovali konkurenti poněkud posměšnými nabídkami. Ukazují v nich, co všechno z jejich...

Vytvořili přelomový čip, který výrazně zvýší výdrž chytrých hodinek

Qualcomm představil Snapdragon Wear 3100 pro chytré hodinky

Qualcomm kromě čipsetů pro smartphony a tablety vyrábí také mozky pro chytré hodinky. Novinkou je v tomto směru...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz