Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Dej číslo a sežerou ti prst. „Tarifomaty“ lov zákazníka nevzdávají

  0:18aktualizováno  0:18
Nedávný redakční test tarifních kalkulaček odhalil i pár nešvarů. Některé „tarifomaty“ na náš zájem vůbec nereagovaly, jiné si daly pár dní k dobru. A jelikož jsme na nic hned nekývli, dočkali jsme se i opakovaných nabídek.

„Tarifomaty“ lov zákazníka nevzdávají | foto: Profimedia.cz

Posláním tarifních kalkulaček je přehledné srovnání aktuálních tarifů napříč mobilním trhem. Stačí vyplnit výši měsíční útraty, počet provolaných minut, zaslaných SMS a spotřebu dat. Tedy jen v některých případech. Není totiž výjimkou, kdy se k přehledu tarifů dostanete až po vyplnění telefonního čísla. V tu chvíli vás má provozovatel srovnávače v hrsti. Přestože jste se chtěli jen zorientovat v současné nabídce, aniž byste museli prohlížet internetové stránky jednotlivých operátorů.

Vyplněním telefonního čísla jsou podmíněny i informace o neveřejných nabídkách, tedy tarifech, které v žádném přehledu nenajdete. Je to však na zvážení, při našem redakčním testu jsme se totiž přesvědčili, že taková podmínka je zcela zbytečná. Stejnou nabídku totiž ve většině případů získáte i přímo na prodejnách operátorů, jen na ni musíte navést řeč (více zde). Výhoda? Své telefonní číslo nedáváte všanc dalšímu subjektu.

My se však k neveřejné nabídce „tarifomatů“ dostat potřebujeme, a tak naše telefonní číslo vyplňujeme. O pár minut později přijímáme první hovor s nabídkou neveřejných tarifů. Záhy se přesvědčujeme, že od podpultových nabídek od operátorů se téměř neliší, jindy jsou naopak o pár korun dražší při stejné skladě služeb než přímo od operátora.

Rovněž si všímáme zásadního rozdílu. Zatímco na prodejně vás nikdo netlačí k přechodu od konkurence a okamžitému podepsání smlouvy, na infolince jsme opakovaně přesvědčováni, že nabídka je jedinečná a brzy se může změnit. Otálet s vyplněním žádosti se tak prý nemusí vyplatit. Operátorka infolinky jakoby nevnímala sdělení, že určitě v tuto chvíli nic vyplňovat nebudeme.

Hovor končíme s tím, že se v případě zájmu ozveme sami. Avšak jen o pár dní později nám zvoní telefon. Jelikož stále očekáváme nabídky od dalších zprostředkovatelů, kteří nám dosud na poptávku nereagovali, hovor přijímáme s přesvědčením, že třeba získáme novou, zajímavější nabídku než dosud.

Oproti našemu očekávání jsme však kontaktováni stejnou společností jako prvně. A vysvětlení je nasnadě. Ačkoli se všechny tarifní kalkulačky jeví na první pohled jako samostatné služby, po nahlédnutí do obchodních podmínek některých z nich zjišťujeme navázanost na jiné, větší společnosti.

Nicméně pro nás nebylo vůbec překvapivé, že i ve druhém telefonátu po téměř týdnu od toho prvního jsme se dozvěděli stejné informace. Ono to tedy s tou jedinečnou a rychle se měnící nabídkou nebude tak horké, aby bylo nutné hned během prvního hovoru vyplňovat žádost.

Spíše jde tedy o snahu ulovit si vlastního „zákazníka“ a splnit nastavený plán. V tomto našem přesvědčení nás ujišťuje i hovor následujícího dne, kdy jsme kontaktováni jinou službou až několik dní po vyplnění formuláře.

Vysvětlujeme tedy, že zájem o tarif již není aktuální. Reakcí je žádost o sdělení, s kým a za jakých podmínek jsme uzavřeli smlouvu. Téměř obratem následuje další dotaz, zda je někdo v rodině, kdo uvažuje o změně tarifu. Že by bylo možné to hned vyřešit. Naše odmítavé odpovědi se nelibě podepisují na měnící se intonaci volajícího.

Nyní ještě krátce zpět k obchodním podmínkám „tarifomatů“. Pokud patříte mezi odpůrce nevyžádaných obchodních nabídek, buďte ostražití. V nejedněch podmínkách je totiž ukotven tradiční bod, kdy zájemce souhlasí s tím, že společnost (provozovatel dané tarifní kalkulačky) může jeho osobní údaje poskytnout třetí osobě, a to i za účelem obchodních nabídek.

Některé společnosti provozující tarifní srovnávače pak kromě nich poskytují i další poradenské služby. Získávají tak cenné kontakty.

Autor:


Témata: SMS

Nejčtenější

Toto jsou nejprodávanější modely smartphonů. Je to překvapení

Nejvíce se ve třetím čtvrtletí prodávaly iPhony 7, následované generací 6s

Podle společnosti Canalys se v uplynulém kvartálu prodalo bezmála 376 milionů smartphonů. Přestože první místo mezi...

Skvělé ceny smartphonů na černý pátek. Ve slevě jsou i iPhony

Černý pátek prodejní akce

Celý příští týden lze koupit mnohé smartphony za velmi zajímavé ceny. Slevy nejsou jenom kosmetické, ušetřit lze i...



Na Google, LG a HTC se řítí pohroma. Chystají se na ně právnická esa

Majitele nových pixelů trápí vypalování displeje.

Málokterý smartphone je zcela bezproblémový, ovšem patálií kolem druhé generace smartphonů Pixel od Googlu je až...

Tohle jsou inovace, na které čekáme roky. Smartphony je pořád nemají

Chraňte včas své elektronické zařízení.

Vývoj na poli chytrých telefonů probíhá velmi rychle a smartphony neustále dostávají nové funkce a schopnosti. Přesto...

Chlubí se, že jejich novinka vydrží nabitá 5x déle než iPhone

Smartphone s obří 8000mAh baterií Oukitel K8000

Se značkou Oukitel se na našem trhu setkáváme jen velmi zřídka, prostřednictvím neoficiálních dovozců. Přitom je to...

Další z rubriky

Samsung králem, Apple se překonal a všichni se bojí Xiaomi

Xiaomi Mi Note 3

Prodeje smartphonů stále rostou. Do první pětky největších výrobců se opět dostalo čínské Xiaomi. To by mělo příští rok...

Měl to být obchod století. Ale nabídka byla „dramaticky podhodnocená“

Broadcom má zájem o Qualcomm. Ten nabídku odmítl.

Mluvilo se o vůbec největší akvizici technologického světa. Broadcom totiž projevil zájem o Qualcomm, který je aktuálně...

Tohle jsou inovace, na které čekáme roky. Smartphony je pořád nemají

Chraňte včas své elektronické zařízení.

Vývoj na poli chytrých telefonů probíhá velmi rychle a smartphony neustále dostávají nové funkce a schopnosti. Přesto...



Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.