T-Mobile zaplatil pokutu za matení zákazníků

  • 8
T-Mobile zaplatil pokutu deset ticíc korun za matení zákazníků. O sankci rozhodl Nejvyšší správní soud (NSS), když zamítl stížnost společnosti na pokutu od České obchodní inspekce.

Operátor se podle ní provinil tím, že v jedné ze svých prodejen ve Zlíně uváděl ceny některých tarifů bez daně z přidané hodnoty, oznámila ČTK mluvčí NSS Sylva Dostálová.

Sankce je na spodní hranici zákonné sazby, protože ceník upozorňoval na to, že ceny jsou uvedeny bez DPH, dodala.

Firma, která již pokutu před časem uhradila, podle svého mluvčího Jiřího Hájka od začátku minulého roku uvádí obě ceny, tedy s daní i bez daně. V době, kdy problém vznikl, bylo uvádění ceny bez DPH podle Hájka běžnou praxí na trhu.

Inspektoři uložili společnosti pokutu za porušení zákona o ochraně spotřebitele v květnu 2004. Zákazník se sice ze zprávy pod ceníkem dozvěděl o pětiprocentní sazbě, konečnou cenu služby si ale musel spočítat sám. Prodejce tak podle Dostálové vyvolával u zákazníků dojem, že cena služeb je nižší než ve skutečnosti. 

„Uvedené označení ceny mohlo spotřebitele uvést v omyl, tím spíše pokud se v informačním letáku objevily rovněž ceny za jiné produkty, v nichž již byla DPH zahrnuta,“ vysvětlila předsedkyně senátu NSS Marie Součková. Každý podnikatel musí podle Dostálové označit zboží platnou cenou, nebo ji uvést například formou ceníků.

Matou vás ceny bez uváděné DPH? A co mobily za korunu?