Nový web T-Mobile

Nový web T-Mobile | foto: Mobil iDNES.cz, Jan Matura,  Mobil.iDNES.cz

Nový systém je noční můrou operátorů. Tentokrát si naběhl T-Mobile

  • 45
T-Mobile změnil web. A udělal dobře, ten dosavadní už byl opravdu hodně zastaralý. Náběh toho nového ale provázely značné problémy, které omezily používání mnoha služeb. Stejné výpadky měl loni při výměně systému i Vodafone.

T-Mobile provedl  se změnou webových stránek i výrazné úpravy svého počítačového systému, což mělo vliv na dostupnost některých služeb, jako je samoobsluha Můj T-Mobile nebo on-line obchod operátora. Rozjezd nového webu a služeb tak provázela celá řada problémů.

T-Mobile avizoval, že webové stránky nebudou dostupné od minulého víkendu až do úterý, tedy tři dny. Jenže po obnoveném startu byl web operátora často nedostupný. Zákazníci měli problémy s přístupem ke svým účtům a do internetového obchodu. Následně docházelo k dalším výpadkům, například v distribuci vyúčtování nebo v odesílání SMS z internetové brány.

Facebookový profil operátora byl zahlcený připomínkami a stížnostmi. Ještě ve čtvrtek měli někteří zákazníci stále problém s připojením ke svému účtu ve službě Můj T-Mobile. A jak je při změně webu obvyklé, ne každý je z nového webu nadšený.

Problémy připouští i operátor a mluvčí T-Mobile Martina Kemrová: "Za všechny nepříjemnosti se našim zákazníkům velmi omlouváme. Jsme jim vděčni za všechny připomínky, které nám mohou posílat do formuláře přímo na webu, prostřednictvím naší facebookové stránky nebo našich nových Twitter kanálů."

T-Mobile uvádí, že spuštění webu po třídenní odstávce znamenalo hned na začátku extrémní zatížení návštěvníky. "Jestliže v běžných dnech navštíví Můj T-Mobile asi 20 000 uživatelů, jen za první dvě hodiny po spuštění nového webu jich přišlo 55 000. Web samotný by s takovým množstvím uživatelů neměl problém, zvýšený provoz jsme samozřejmě očekávali, mnohem tvrději ale náhlý příliv uživatelů dopadl na back-endové systémy, se kterými zákazník nemá přímý kontakt. To bylo v důsledku důvodem, proč uživatelé viděli spoustu chybových hlášení o nedostupnost," komentuje situaci Kemrová. 

Celkově ale internetové stránky T-Mobile působí svěžejším dojmem. Na hlavní liště lze najít všechny služby a i další stránky jsou přehledné. Je ale jasné, že s novou strukturou se budou muset zákazníci sžít. Například s funkcí lišty při přepnutí do e-shopu, kdy se celá lišta nepříliš výrazně změní jen pro funkce obchodu. Funkčnost nové samoobsluhy pak ověříme v samostatném testu, který připravujeme.

"Původní design webových stránek byl poplatný době vzniku před pěti lety a tedy jednoznačně zastaralý. S novým designem jsme chtěli udělat web čistší, s jednodušší strukturou, příjemnější, prozákaznický," říká o změnách stránek Kemrová.

Podobnou změnu systémů prováděl loni Vodafone a i v jeho případě to mělo vliv na dostupnost zákaznických služeb. Zákazníci měli problémy s přihlášením do samoobsluhy a v určitém období dokonce nefungovala aktivace nových SIM a mnoha služeb.