Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Nový systém je noční můrou operátorů. Tentokrát si naběhl T-Mobile

  14:23aktualizováno  14:23
T-Mobile změnil web. A udělal dobře, ten dosavadní už byl opravdu hodně zastaralý. Náběh toho nového ale provázely značné problémy, které omezily používání mnoha služeb. Stejné výpadky měl loni při výměně systému i Vodafone.

Nový web T-Mobile | foto: Mobil iDNES.cz, Jan Matura,  Mobil

T-Mobile provedl  se změnou webových stránek i výrazné úpravy svého počítačového systému, což mělo vliv na dostupnost některých služeb, jako je samoobsluha Můj T-Mobile nebo on-line obchod operátora. Rozjezd nového webu a služeb tak provázela celá řada problémů.

T-Mobile avizoval, že webové stránky nebudou dostupné od minulého víkendu až do úterý, tedy tři dny. Jenže po obnoveném startu byl web operátora často nedostupný. Zákazníci měli problémy s přístupem ke svým účtům a do internetového obchodu. Následně docházelo k dalším výpadkům, například v distribuci vyúčtování nebo v odesílání SMS z internetové brány.

Facebookový profil operátora byl zahlcený připomínkami a stížnostmi. Ještě ve čtvrtek měli někteří zákazníci stále problém s připojením ke svému účtu ve službě Můj T-Mobile. A jak je při změně webu obvyklé, ne každý je z nového webu nadšený.

Problémy připouští i operátor a mluvčí T-Mobile Martina Kemrová: "Za všechny nepříjemnosti se našim zákazníkům velmi omlouváme. Jsme jim vděčni za všechny připomínky, které nám mohou posílat do formuláře přímo na webu, prostřednictvím naší facebookové stránky nebo našich nových Twitter kanálů."

T-Mobile uvádí, že spuštění webu po třídenní odstávce znamenalo hned na začátku extrémní zatížení návštěvníky. "Jestliže v běžných dnech navštíví Můj T-Mobile asi 20 000 uživatelů, jen za první dvě hodiny po spuštění nového webu jich přišlo 55 000. Web samotný by s takovým množstvím uživatelů neměl problém, zvýšený provoz jsme samozřejmě očekávali, mnohem tvrději ale náhlý příliv uživatelů dopadl na back-endové systémy, se kterými zákazník nemá přímý kontakt. To bylo v důsledku důvodem, proč uživatelé viděli spoustu chybových hlášení o nedostupnost," komentuje situaci Kemrová. 

Fotogalerie

Celkově ale internetové stránky T-Mobile působí svěžejším dojmem. Na hlavní liště lze najít všechny služby a i další stránky jsou přehledné. Je ale jasné, že s novou strukturou se budou muset zákazníci sžít. Například s funkcí lišty při přepnutí do e-shopu, kdy se celá lišta nepříliš výrazně změní jen pro funkce obchodu. Funkčnost nové samoobsluhy pak ověříme v samostatném testu, který připravujeme.

"Původní design webových stránek byl poplatný době vzniku před pěti lety a tedy jednoznačně zastaralý. S novým designem jsme chtěli udělat web čistší, s jednodušší strukturou, příjemnější, prozákaznický," říká o změnách stránek Kemrová.

Podobnou změnu systémů prováděl loni Vodafone a i v jeho případě to mělo vliv na dostupnost zákaznických služeb. Zákazníci měli problémy s přihlášením do samoobsluhy a v určitém období dokonce nefungovala aktivace nových SIM a mnoha služeb.

Autor:




Nejčtenější

Fotografické čipy Samsung ISOCELL
Už nebudou vykukovat. Samsung představil mobilní foťáky Isocell

Špičkové chytré telefony mnohým nahradí digitální kompakt. Z fotografických čipů pro smartphony se tak stává zajímavý segment a Samsung patří i v tomto směru...  celý článek

Fidget spinner mobil pořídíte za asi 350 korun.
Hit letošního roku už můžete mít i jako mobil. Stojí několik stovek

Hračka původně určená k relaxaci, fidget spinner, je hitem letošního roku. Její slávy využil výrobce z Hongkongu, který do ní vtěsnal celý funkční mobil....  celý článek

TrueDepth fotoaparát u iPhonu X
Čelní foťák iPhonu X doženou ostatní nejdřív za dva roky, tvrdí analytik

Příchod iPhonu X očekávají nejspíše desítky milionů applistů z celého světa. Po třech letech okoukaného designu totiž přijde zcela nový přístroj s obřím...  celý článek

Za nový iPhone 8 si nechal na ruku vytetovat logo T-Mobilu
Chtěl iPhone zdarma a tak si nechal vytetoval logo T-Mobilu

Neobvyklý způsob, jak si pořídit nový mobil, zvolil muž z USA. Domluvil se s ředitelem T-Mobilu, že si nechá vytetovat logo tohoto operátora na ruku výměnou za...  celý článek

Nokia 9
Skvělý start, hodnotí analytici návrat Nokie na trh

Návrat značky Nokia na trh byl doprovázen řadou analýz, které předpovídaly úspěch, nebo naopak krach. Nakonec to vypadá, že se návrat legendární značky může...  celý článek

Další z rubriky

Ilustrační snímek
Pražské metro pokryla wi-fi síť. Zatím pouze v šesti stanicích

V šesti stanicích metra spustil Pražský dopravní podnik (DPP) připojení k internetu prostřednictvím wi-fi. Cestující tak získají nejen přístup k dopravním...  celý článek

Ilustrační snímek
O2 zrychluje pevný internet. Ale jen nejvyšší tarif

Operátor O2 od 4. října navyšuje přenosovou rychlost Internetu na doma. Změna se ovšem týká pouze nejvyššího tarifu Premium, rychlost stahování se ze...  celý článek

Ilustrační snímek
Šedí operátoři jsou problém. Shoduje se telekomunikační úřad i O2

Český telekomunikační úřad (ČTÚ) podle výsledků nedávného testu mobilního trhu konstatuje, že v České republice není efektivní konkurence a bude zřejmě třeba...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.