Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


T-Mobile bez varování změnil přístup k zákazníkům. 50 MB a vypne vám data

  12:45aktualizováno  14:53
Že je český mobilní trh unikátní, dokázal nově T-Mobile. V polovině května totiž mlčky upravil nastavení vybraných tarifů a datových balíčků. Po vyčerpání datového limitu u nich již nedochází ke zpomalení datového toku, ale zcela se přeruší. Operátor zákazníky dopředu neinformoval, nejde prý o změnu podmínek.
T- Mobile.

T- Mobile. | foto: AP

Na redakci Mobil.iDNES.cz se v posledních dnech obrátili zákazníci T-Mobilu s upozorněním, že jim operátor změnil nastavení jejich tarifů, co se týká možnosti využívání dat po vyčerpání FUP (datový limit). Stížnostmi nespokojených klientů se plní také facebookový profil T-Mobilu. U vybraných tarifů a datových balíčků jim totiž operátor po vyčerpání FUP data zcela zablokuje, přitom až do poloviny května se jen zpomalovala přenosová rychlost.

Změna se dotkla nejen zákazníků, kteří využívají tarif S námi v sítích, starší tarif S námi v síti či balíček Internet v mobilu na den, ale i těch s předplacenými kartami Twist. U nich totiž operátor upravil nastavení balíčku Internet v mobilu na týden. Jde zpravidla o tarify a balíčky s datovým limitem 50 MB.

Zákazníci si stěžují především na fakt, že nebyli operátorem dopředu o této změně informováni. T-Mobile se však brání, že nejde o změnu podmínek, o níž by měl zákonnou povinnost informovat. Až do květnové změny šlo spíše o jakési zvýhodnění, které nyní na základě platných podmínek jednoduše upravil. Zákazníci tak nemají právo na odstoupení od smlouvy.

„V podmínkách služby/tarifu (z loňska) i v Ceníku služeb je uvedeno, že ‚po vyčerpání přiděleného objemu dat má zákazník možnost dokoupit si další objem dat za cenu dle Ceníku služeb‘. Pokud tedy objem dat přidělený k zákazníkovu stávajícímu tarifu nestačí, může si dokoupit další data v podobě dodatečných mobilních datových balíčků. Uplatňujeme tedy pouze platný postup poté, co zákazník vyčerpá datový limit,“ informovala redakci Mobil.iDNES.cz Patricie Šedivá z tiskového oddělení T-Mobilu.

Podle operátora je tak postup v souladu s podmínkami i ceníkem, které jsou nedílnou součástí účastnické smlouvy. Proč k úpravě nastavení vybraných tarifů a balíčků platného od letošního 17. května přistoupil, vysvětlil operátor na facebookovém profilu: „Podmínky jsme změnili z toho důvodu, že i po vyčerpání FUP telefony dál na pozadí stahovaly data a tím blokovaly část přenosového pásma. To pak negativně ovlivňovalo ty zákazníky, kteří mají zaplacený balíček nebo tarif s daty.“

Podle Patricie Šedivé se změna dotkla zhruba 4 % zákazníků využívajících data na příležitostné použití. Ti tak od poloviny května již nemají možnost využívat po vyčerpání FUP výše zmíněných tarifů a balíčků pomalá data. Je minimálně zvláštní, že tak malé množství zákazníků s minimální rychlostí připojení může ovlivnit zbývající klienty. Nezbývá tak, než si po vyčerpání základního datového objemu přikoupit jednorázový balíček. Nebo případně navýšit datový balíček na vyšší.

Což však znamená i navýšení měsíční útraty. S ohledem na obvykle vyčerpaný datový objem se pak vyplatí zvážit, zda nevyužít jiný tarif s vyšším FUP. Možná i v tomto se tak dá hledat důvod, proč T-Mobile mlčky ukončil dosavadní zvýhodnění vybraných tarifů a uvedl v praxi platné podmínky. Operátor však takový záměr popírá. „Nabídku nechceme vytlačit, tyto tarify byly od počátku určené pouze pro minimální používání dat,“ upřesnila Šedivá.

Podejte reklamaci, doporučuje ČTÚ zákazníkům T-Mobilu

Zákazníci T-Mobilu se s celou záležitostí obrátili na Český telekomunikační úřad, který tuto věc v současnosti prošetřuje.

„Prověřujeme, zda skutečně dochází k přerušení služby a rovněž, zda T-Mobile aktuálně změnil smluvní podmínky, či zda se jedná o změnu výkladu stávajícího znění smluvních podmínek (pokud nebyly měněny),“ uvedla pro redakci Mobil.iDNES.cz Nikola Šedová z tiskového oddělení ČTÚ s tím, že podmínky tarifů, u kterých by mělo k přerušení poskytování služby docházet, totiž platí v nezměněném znění od listopadu loňského roku.

Úřad prověřuje i případné rozpory jednotlivých smluvních dokumentů či případný rozpor smluvních podmínek s webovou prezentací nabídky služeb.

„Každopádně těm účastníkům, kterým by služba byla po vyčerpání FUP skutečně přerušena, bychom v tuto chvíli doporučili z důvodu zachování práv a lhůt pro případné vedení sporného řízení (o námitce proti vyřízení reklamace) daný postup u společnosti T-Mobile reklamovat,“ dodala Šedová.

Aktualizováno o vyjádření Českého telekomunikačního úřadu

Autor:



Nejčtenější

Propašoval severokorejský smartphone, byl k prasknutí nacpaný hrami

Smartphone Arirang 151

Dánský vývojář si ze své návštěvy Severní Koreje přivezl neobvyklý suvenýr. Ze země se mu povedlo vyvézt smartphone...

Google odstraní ze smartphonů reproduktory. Má převratnou technologii

Android 6.0 Marshmallow

Loni v prosinci Google koupil za blíže neupřesněnou částku startupový projekt Redux, jenž se zaměřuje na výrobu...



Zhmotněný sen mobilních nadšenců je nepovedená zbytečnost

Haier ASU Watch na veletrhu CES 2018

Čínský výrobce Haier vystavuje na veletrhu CES jednu skutečnou inovaci: chytré hodinky se zabudovaným projektorem. Ten...

Vyzkoušeli jsme první letošní smartphony. Ten menší může být hit

Sony Xperia XA2 a XA2 ultra na veletrhu CES

Sony v rámci veletrhu CES představilo dva nové smartphony střední třídy a jeden model základní řady L. Vystavené byly...

Koncept notebooku z mobilu má konečně šanci. To se povedlo

Miraxess Mirabook na veletrhu CES v Las Vegas

Obří veletrh CES v Las Vegas je kromě místa s premiérou řady zbrusu nových nápadů i důkazem toho, že některé nápady se...

Další z rubriky

Češi se polepšili, přesto jsou v mobilních datech na chvostu Evropy

Ilustrační snímek

Podle agentury GlobalData je průměrná evropská spotřeba mobilních dat měsíčně na zákazníka 6 GB. Jenže v Česku to je...

UPC má už měsíc problémy. Oprava zpětného zhlédnutí se nedaří

V TV průvodci přibyla nová ikona, umožňuje přehrát již odvysílaný pořad.

Zákazníci si od začátku listopadu stěžují, že jim u kabelové televize UPC a on-line aplikace Horizon GO správně...

Operátoři řeší problém. Neomezené datové balíčky žerou omezená data

Neomezený balíček StreamOn T-Mobilu spotřebovává data ze základního tarifu

Pár dnů po spuštění neomezených balíčků T-Mobilu a Vodafonu zákazníci zjistili, že balíčky nefungují tak, jak by měly....

Najdete na iDNES.cz