Z centrály T-Mobilu je to do centrály O2 autem maximálně tři minuty po pražské magistrále. Opačná cesta je komplikovanější, směrem k T-Mobilu (a tedy ven z Prahy) chybí na Brumlovce nájezd.
Což symbolicky dokazuje, že T-Mobile měl k novým tarifům O2 hodně blízko. Ale na Brumlovku, kde O2 sídlí, ani jezdit nemusel. Stačilo téměř doslova opsat novou tarifní nabídku O2 třeba z webových stránek.
Ale abychom marketingu u T-Mobilu nekřivdili, jména tarifů mají vlastní a na rozdíl od O2 to nejsou žádná anglická slovíčka, ale hezky česky pojmenované tarify.
Ovšem ceník je okopírovaný téměř dokonale. Sedí dotované i nedotované ceny, volné minuty, a dokonce i ceny volání mimo volné minuty do cizích sítí. Stejná je i cena SMS.
Liší se pouhé tři položky. Nutno však dodat, že tady T-Mobile oproti O2 přidával. V tarifech S námi má vždy větší balík dat než konkurent. U nejvyššího tarifu přidal 0,5 GB dat, což je slušný bonus, u prostředního 50 MB a u nejnižšího má 20 MB dat, O2 nic.
Cena tarifu (s úvazkem / bez úvazku) | Volání a SMS ve vlastní síti | Volání a SMS do všech sítí v ČR | Volání a SMS nad rámec volných jednotek | Data | |
Free O2 | 249 / 399 Kč | neomezeně | X | 3,50 Kč za minutu a 1,50 Kč za SMS | X |
Free O2 Plus | 499 / 649 Kč | neomezeně | 120 minut | 3,50 Kč za minutu a 1,50 Kč za SMS | 150 MB |
Free O2 CZ | 749 / 899 Kč | neomezeně | neomezeně | neomezeně | 1 GB |
T-Mobile S Námi v síti | 249 / 399 Kč | neomezeně | x | 3,50 Kč za minutu a 1,50 Kč za SMS | x |
T-Mobile S Námi v síti + | 499 / 649 Kč | neomezeně | 120 minut | 3,50 Kč za minutu a 1,50 Kč za SMS | 200 MB |
T-Mobile S námi síť nesíť | 749 / 899 Kč | neomezeně | neomezeně | neomezeně | 1,5 GB |
O2 navíc poskytuje slevu pro mladé a seniory a slevu s pevným internetovým připojením. Oba operátoři již nedotují mobily, prodávají je na splátky.
S novými tarify přišlo jako první O2, které nové tarify představilo 11. dubna. Hned druhý den reagoval Vodafone a T-Mobile se přidal v sobotu 13. dubna. Jenže u Vodafonu i T-Mobilu zjevně došlo jen k cenové upravě stávajících tarifů, což třeba u T-Mobilu dokazovaly staré názvy tarifů s novými cenami. Navíc tyto rychle spíchnuté tarify vydržely v nabídce T-Mobilu jen týden. A ty nové? Ty prostě nadiktovalo O2.
Během května se pak ukáže, jestli marketingové oddělení O2 nadesignovalo tarify i pro Vodafone, nebo jestli třetí operátor ukáže víc vlastní invence.