Britská pobočka T-Mobilu je možná na prodej (ilustrační foto)

Britská pobočka T-Mobilu je možná na prodej (ilustrační foto) | foto: Cellular-news.com

T-Mobile má v Británii vážné problémy. Možná dojde i na prodej

  • 9
Britský T-Mobile řeší vážné finanční problémy. Za první čtvrtletí letošního roku očekává pokles hodnoty svých aktiv o téměř dvě miliardy eur. Dostává se tím pod tlak svých akcionářů, kteří požadují přehodnocení působení firmy na tamních trzích.

Pro server MarketWeek.co.uk to uvedl sám finanční ředitel britského T-Mobilu Timotheus Hoettges. Podle něj může finanční ztráta na aktivech společnosti dosáhnout za první čtvrtletí 2009 až 1,8 miliardy eur (cca 48 miliard korun). Konečné finanční výsledky má firma vydat již tento týden.

Hoettges nepříznivé odhady přisuzuje tamnímu silně konkurenčnímu trhu. "Britský trh je silně konkurenční a tomu odpovídají i velmi nízké marže," uvedl pro zmíněný list. Akcionáři firmy se již nechali slyšet, že požadují okamžité přehodnocení aktivit britského T-Mobilu.

V návrzích na změny přitom zazněl nejen požadavek na možný prodej společnosti, ale i sloučení s konkurencí. V úvahu prý přichází například operátor Hutchison Whampoa's 3, který je z pohledu tržního podílu na páté pozici v těsném závěsu právě za T-Mobilem. "Na naší straně není nic nemyslitelné," komentoval situaci Hoettges.

O těžkém životě telekomunikačních společností na britském trhu svědčí i megalomanské akce T-Mobilu, kterými chce oslovit nové zákazníky. Po nedávné akci zvané flash mob, při které roztančil londýnské nádraží, nyní rozezpíval na 13 tisíc lidí přímo v centru Londýna. Videospoty jsou poté vyvěšovány na komunitní server YouTube.com a jsou součástí reklamní kampaně se sloganem Life's for sharing (Pro společné zážitky). - čtěte T-Mobile pokračuje v megalomanských reklamách, v centru Londýna rozezpíval 13 tisíc lidí včetně Pink

Britský T-Mobile spadá pod stejnojmennou nadnárodní telekomunikační skupinu, která je z pohledu celosvětového tržního podílu na osmé pozici. Operátor poskytuje pod stejnou značkou své služby i v Česku, kde ale finančním problémům úspěšně odolává. V posledním čtvrtletí 2008 zde zaznamenal růst všech důležitých finančních ukazatelů.