T-Mobile vyšel do boje proti parohům Vodafonu

T-Mobile vyšel do boje proti parohům Vodafonu | foto: Michal Hron, Mobil.iDNES.cz

T-Mobile chce sundat parohy, hrubě poškozují jeho práva

  • 220
Proslavené parohy Vodafonu, které začal instalovat nad reklamní plochy s vánočními nabídkami konkurence, vzbuzují v poškozených stranách vztek. Oficiální vyjádření T-Mobilu tuto aktivitu tvrdě odsuzuje.

Vodafone tento týden odstartoval novou reklamní akci. Při ní nasazuje parohy nad konkurenční reklamy s vánoční tématikou a ušetřeny nezůstaly ani telefonní budky ve správě operátora O2. - více zde

Poškozené strany se však až nyní začínají bouřit. T-Mobile vstupuje rovnýma nohama do mediálního boje, O2 si prozatím zachovává diplomatický nadhled.

"Celou situací se zabývá naše právní oddělení a příslušné právní kroky k zastavení neoprávněných aktivit konkurence budou následovat," říká Martin Žabka z O2.

Vodafone hrubě poškozuje naše práva

"Je fér říci, že poslední "reklamní" aktivity Vodafone nemají na českém trhu obdoby, hrubě poškozují práva T-Mobile CZ a lze je kvalifikovat jako nekalou soutěž," říká Martina Kemrová z T-Mobile.

To již potvrdil i vlivný pražský advokát Radek Pokorný z advokátní kanceláře Pokorný, Wagner&spol.: "Dle mého názoru je tato věc porušením zákona ve smyslu nekalé soutěže," řekl pro Mobil.cz.

Podle T-Mobile je navíc zdůvodnění Vodafonu, že "cílem je upozornit veřejnost na fakt, že konkurence  využívá  různých marketingových triků k tomu, aby přilákala  nové zákazníky", nekonkrétní a zavádějící.

Žádné laciné triky...?

"Je fér zdůraznit, T-Mobile, na rozdíl od Vodafone, již roky nabízí věrnostní program pro stávající zákazníky, jak pro paušální, tak Twist," pokračuje ve vyjádření Kemrová.

"Sám Vodafone přichází s nabídkou pro stávající zákazníky v rámci vánoční kampaně úplně poprvé," říká a vzápětí dodává: "Žádné laciné triky...?"

"Je nutné upřesnit, že se nejedná o nabídku pro stávající zákazníky, ale pro úplně všechny zákazníky.  Jak pro ty současné, tak pro nové," reaguje na předešlý výrok Jakub Hrabovský z Vodafone.

T-Mobile bude žádat náhradu

Zmíněnou reklamu považuje T-Mobile za poškození jeho reklamní kampaně. "Jde o jednání v rozporu s obchodními i smluvními podmínkami našich obchodních partnerů," uvádí Kemrová.

"Vodafone navíc nedodržel základní požadavky reklamy uvedené v Kodexu reklamy, což by se u tak velkého reklamního zadavatele stávat nemělo," dodává.

Dle ní bude T-Mobile od Vodafonu požadovat jak zjednání okamžité nápravy, tak i patřičnou kompenzaci. "Zvažujeme další právní kroky, jak této formě konkurenčního boje bránit. Protože je to fér," stojí na konci oficiálního vyjádření T-Mobilu.

Vodafone je s postihy smířen

"Právní kroky jsou zcela na uvážení konkurence," říká Hrabovský a dodává: "Nám jde především o to, aby si zákazníci uvědomili k čemu se můžou u konkurence pod zástěrkou rádoby atraktivní nabídky upsat."

"U Vodafonu se zákazníci nesetkají s drobnotiskem skrývajícím dodatečné podmínky, vánoční nabídku volných SMS mohou využít jak stávající tak noví zákazníci," ukončuje svou reakci Hrabovský.

T-Mobile nebude jediný

Vodafone se se svým originálním pojetím reklamy dostal do křížku nejen s T-Mobilem, ale i O2 a provozovatelem reklamních ploch, společnostmi BigBoard s.r.o. a BigMedia s.r.o. Hrozí mu tak žaloby z více stran.

Tzv. guerillová forma reklamy se naposled viditelně v Čechách objevila v případě Poštovní spořitelny, která před uzavřené pobočky konkurenční bank dávala stojany s upozorněním na to, že tato banka je již dávno uzavřena, zatímco na Poště vám jistě stále pomohou.