Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Systémy Telefóniky O2 stále nefungují, jak mají. Firma tvrdí opak

  11:59aktualizováno  11:59
V polovině srpna žádal podnikatel Viktor Naugadov o převod svého telefonního čísla od firmy Telefónica O2 k jinému operátorovi. Na přenesení čísla má ze zákona firma tři dny. Dnes je však Naugudov stále nechtěným zákazníkem O2, a­ navíc volá výrazně dráž, protože přišel o výhody původního tarifu.

Telefónica O2 má kvůli přechodu na nový zákaznický systém neustálé potíže s přenášením čísel (ilustrační foto) | foto: Profimedia.cz

Dlouhodobé technické problémy největšího telekomunikačního operátora mu totiž neumožnily odchod. Podle mluvčího společnosti Martina Žabky způsobuje potíže nasazování nového CRM (Customer Relationship Management) systému. - čtěte O2 má problémy s přenášením čísel, nezavoláte si i několik dní

Nejde přitom o problém jedinců. Podobně na tom je například i ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy, které žádalo o přenos více než dvou set čísel. Proces se táhne už skoro měsíc a převedeno bylo dosud jen každé dvacáté číslo. Podobných případů existují stovky.

Firma přesto nepřipouští větší problém. "V současné chvíli je 95 procent požadavků na převod čísel k nám nebo od nás k jinému operátorovi uskutečněno v termínu požadovaném zákazníkem. Ostatní požadavky jsou vyřizovány v co nejkratším možném termínu," tvrdí Žabka. Podle něj je nyní nový zákaznický systém již stabilizován, ale malému procentu lidí se přenos čísla může zpozdit.

Problémy Claudie, jak se nový systém jmenuje, však trvají již od jara. Jeho nasazení například v květnu způsobilo, že firma nebyla schopna krátkodobě obsloužit ani zákazníky v prodejnách. To Telefónica již vyřešila, přenos čísel však podniku nadále dělá problémy.

Přenesení telefonního čísla v podání O2

čtěte více na blog.iDNES.cz

Potíže má společnost i se správným směrováním hovorů k jiným operátorům. Například když někdo přejde od T-Mobilu k Vodafonu, Telefónica změnu někdy nezaznamená do systémů a její zákazníci se na přenesené číslo nedovolají.

"Za posledních 14 dnů jsme Telefóniku žádali o opravu směrování hovorů zhruba u dvou set telefonních čísel," uvedla mluvčí T-Mobilu Martina Kemrová. Stejné problémy zaznamenal i konkurenční Vodafone.

Odchodu klientů nebrání politika, ale technika

Nagudov je ze stávající situace rozmrzelý. "Nerozumím tomu. Jak je možné, že když chci odejít, tak nemůžu? Mám pocit, že je to celé finta, jak udržet zákazníky," podezřívá Telefóniku podnikatel. Ve skutečnosti však vše způsobuje jen špatně fungující informační systém.

Kdyby vše fungovalo tak, jak má, byla by dokonce Telefónica v­ uvolňování zákazníků vstřícnější než T-Mobile. Ten totiž například umožňuje "vyplacení se" ze smlouvy na dobu určitou jen ve vybraných případech. Naproti tomu Telefónica a Vodafone odchodu klientů lpěním na řádném dokončení smluvního vztahu zpravidla nebrání.

Pokud však u Telefóniky vystaví stopku odchodu technika, zákazníci se mohou bránit. Při podání výpovědi z důvodu přenesení čísla je však nutné ponechat si kopii s potvrzeným datem podání, či alespoň podací lístek z pošty, a pak kontaktovat zákaznické centrum nového operátora. Ten řeší s Telefónikou žádosti individuálně. Tak tomu bylo třeba i v případě ministerstva školství.

Autor:




Nejčtenější

KRACK: Key Reinstallation Attacks
Nepříjemné překvapení: I vaše wi-fi je zranitelná, odhalili experti

Bezpečnostní odborníci varují: zabezpečení bezdrátového připojení wi-fi pomocí WPA2 nelze považovat za bezpečné. Výzkumníci upozorňují, že zranitelností...  celý článek

Ilustrační snímek
Dovolená v Egyptě je vyšla draho. Operátor chtěl téměř 80 tisíc

Deset srpnových dní strávených v Egyptě se britskému páru výrazně prodražilo. Důvodem nebyly ovšem neplánované výdaje v místě pobytu, překvapení přišlo až po...  celý článek

iPhone 8 zakusil i klasickou ohybovou zkoušku. A uspěl, k nevratným deformacím...
iPhone 8 bodoval v crashtestech. Youtuber jej neohnul

Ve vodách chytrých telefonů známý youtuber Zachary Nelson prověřil sérií zatěžkávacích testů zbrusu nový iPhone 8. Telefonu uštědřil nespočet škrábanců,...  celý článek

Huawei Mate 10 Lite
První top model, který nestojí ani 10 000 Kč. Smiřte se ale s ústupky

O tom levnějším z nových top smartphonů firmy Huawei jsme se toho během mnichovské premiéry moc nedozvěděli. Novinka Mate 10 Lite přijde do prodeje dříve než...  celý článek

Příchod sítí 5G je plánován na rok 2020
Nástup sítí 5G je zase o něco blíže. První vysílače jsou v Berlíně

Berlín Příchod sítí 5G je plánován až na rok 2020, ale k důležitým milníkům dochází už teď. Společnost Deutsche Telekom spustila první evropské vysílače umožňující...  celý článek

Další z rubriky

Ilustrační snímek
Pražské metro pokryla wi-fi síť. Zatím pouze v šesti stanicích

V šesti stanicích metra spustil Pražský dopravní podnik (DPP) připojení k internetu prostřednictvím wi-fi. Cestující tak získají nejen přístup k dopravním...  celý článek

T-Mobile Streamon služba
Náhoda, nebo záměr? T-Mobile bleskově reaguje na neomezená data Vodafonu

T-Mobile bleskově zareagoval na novou nabídku datových neomezených balíčků Vodafonu. Službu Streamon představí ve stejný den, na kdy to naplánoval Vodafone.  celý článek

Řídící jednotka stojanu Huawei technologie LTE/UMTS
Zcela mění technologii sítě, a tak převedou zákazníky ke konkurenci

Operátor Nordic Telecom poskytuje mobilní internet na starší technologii CDMA a atypické frekvenci 420 MHz. Nyní bude síť měnit a využije moderní technologii...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.