Ten v každém případe vidí v segmentu chytrých hodinek příležitost také pro značku Swatch. Nicméně zároveň odmítá, že by se tato oblast mohla v nejbližších letech stát pro značku prioritou.
Naopak si myslí, že pokud chytré hodinky okusí lidé, kteří třeba díky mobilnímu telefonu dosud náramkové hodinky nenosili, může je to naopak přimět poohlédnout se také po kvalitních hodinkách bez přemíry elektroniky.
Pohádkově zbohatněte. Stačí jen vymyslet, co s chytrými hodinkami |
Potřebné technické zázemí k produkci takových hodinek společnost díky dlouholetým zkušenostem samozřejmě má, ovšem plán začít z výrobních linek chrlit tisíce chytrých hodinek bez zajištěného odbytu připadá vedení společnosti riskantní.
Hayek poukazuje na možnost, že chytré hodinky mohou řadu jejich majitelů také poměrně rychle odradit. Pomineme-li malou voděodolnost dnes dostupných modelů, pak většina z nich bez spárovaného smartphonu tolik funkcí nenabízí. Ne příliš komfortní je také nutnost chytré hodinky při vysokém nasazení dobíjet, a to téměř stejně často jako smartphone.
Swatch přitom již zkušenost s výrobou chytrých hodinek má, před lety totiž spolu s Microsoftem firma uvedla hodinky Papparazzi, které skrze službu MSN Direct uživateli servírovaly aktuální informace o počasí, situaci na burze cenných papírů, horoskopech nebo výsledcích sportovních utkaní. Samozřejmostí bylo plastové pouzdro a řemínek ve veselých barvách. Dobíjet takovou časomíru bylo nutné každý třetí den. Prodejním hitem se ale nestaly.