Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Svět se topí v záplavě mobilních rychlokvašek

aktualizováno 
Příliš mnoho podobných modelů odrazuje uživatele od nákupu nových telefonů. Obávají se také, že novinky rychle zestárnou a investice tak bude zbytečná. Upozorňuje na to nový průzkum analytické firmy RBC Capital Markets.

Výrobci mobilních telefonů v posledních letech doslova šílí. Padesátka nových modelů za rok není žádný problém. Dokonce i značky, které si dříve zakládaly na tom, že je jejich portfolio jednoduché a přehledné, už letos nastoupily do rozjetého závodu ve zbrojení a hrnou na trh jeden podobný model za druhým.

Protože samotný vývoj nového telefonu představuje velmi nákladnou záležitost, je většina těchto rychlokvašek jen docela nudnou kopií některého z předešlých modelů. Scénář zůstává skoro stejný: Jednou zablokujete některou funkci, podruhé vyměníte fotomodul.

O odlišení modelu od zbytku řady už se postará marketing. Dva telefony prezentované jako zcela odlišné přístroje – jeden jako hudební přehrávač a druhý jako fotoaparát, tak klidně mají zcela identickou specifikaci.

Dva stejné modely, každý jiné jméno

Zatímco ještě před dvěma roky jsme se u omlazeného modelu většinou dočkali třeba klíčové technologie Bluetooth nebo vysněného fotoaparátu. Dnes není problém odlišit nový model o něco barevnějším displejem nebo dokonce vroubkováním plastových krytů.

Do této situace jsou výrobci částečně tlačeni mobilními operátory, kteří prodají vysoký podíl telefonů. Od svých dodavatelů ale s oblibou požadují exkluzivitu na vybrané modely. Také zkušenější uživatelé s postupem času sahají k různým specialitám, které lépe uspokojí jejich potřeby.

Výsledkem této situace je ovšem záplava podobných telefonů, ve které se často špatně orientují i profesionálové z oboru. Obyčejní zákazníci jsou pak v obchodech ztraceni.

Inovace nepokrývají zákaznické potřeby

Zatímco před několika lety přinesly integrované fotoaparáty do mobilního průmyslu výrazný impuls, dnešní inovace se jen těžko dotýkají zákaznických potřeb. Prudký nárůst možných voleb a rychle se měnící technologie naopak pomalu začíná uživatele od pořízení mobilního telefonu odrazovat.

Upozorňuje na to internetová studie americké analytické firmy RBC Capital Markets. Téměř polovina dotazovaných uživatelů uvedla, že přemíra mobilních telefonů na trhu je odrazuje od výměny stávajícího přístroje.

Efekt očekávání a krátké životní cykly mobilů způsobují, že 56 % dotazovaných uživatelů nechce koupit nový přístroj. Obávají se totiž, že během několika měsíců zestárne a investice tak bude zbytečná.

Uživatelé jsou zmatení

Pouhé navyšování rozlišení fotoaparátů nebo pamětí se přitom nejeví jako nejlepší cesta jak dlouhodobě poutat pozornost uživatelů. Průmysl vkládá velké naděje do mobilní televize a hudby. Dnešní generace mobilních uživatelů ale přeci jen smyslu těchto služeb zatím příliš nerozumí.

Tři čtvrtiny dotazovaných jasně uvedly, že nemají zájem sledovat na displeji mobilního telefonu televizní programy a 69 % nehodlá používat mobilní telefon jako hudební přehrávač.

Celkem překvapivě uvedla téměř čtvrtina uživatelů, že vyhledávač Google je součástí jejich každodenního života a ocenili by přístup k němu odkudkoliv. To je odpověď na předešlou spolupráci, kterou s nejslavnějším vyhledávačem rozjela Motorola a proč jej přidal T-Mobile jako startovní stránku u svých 3G mobilů. Vodafone zapojí Google do svého portálu live!. - více zde...

Autor:




Nejčtenější

iPhone 8 Plus
iPhone 8 je tak výkonný, že tomu nevěřil ani tvůrce testu Geekbench

Výkon nového procesoru A11 Bionic od Applu vyrazil dech i tvůrci benchmarku Geekbench. Nedokáže pochopit, že smartphony s Androidem tak zaostávají.   celý článek

Asus Zenfone 4 Selfie Pro
U volební urny neroztahujte selfie tyčku. Fotit však zakázáno není

Mobily budou hrát u právě probíhajících parlamentních voleb specifickou roli - spousta lidí si jimi bude dokumentovat svoji aktivitu při volbách. Co je ve...  celý článek

Funkční 18palcový OLED displej lze nyní srolovat do 3cm ruličky.
Za tři roky budou mít iPhony ohebný displej. Samsung ostrouhá

iPhone se podle zákulisních informací dohodl s LG na vývoji ohebného displeje pro budoucí iPhony. Samsung tak přijde o lukrativní byznys.  celý článek

iPhone X
iPhonů X bude zoufale málo. Vyprodáno může být za pár minut

Uvedení iPhonu X se blíží, předobjednávky Apple spustí za několik dnů a první kusy zamíří ke koncovým zákazníkům už 3. listopadu. Telefonů však bude ve...  celý článek

iPhone X
Je to konec mýtické čtečky v displeji? Výrobci sázejí na obličej

Čtečka otisků integrovaná do displeje měla být jednou z hlavních letošních inovací na poli smartphonů. Technologie je ovšem natolik složitá, že výrobci od...  celý článek

Další z rubriky

Příchod sítí 5G je plánován na rok 2020
Nástup sítí 5G je zase o něco blíže. První vysílače jsou už postavené

Berlín Příchod sítí 5G je plánován až na rok 2020, ale k důležitým milníkům dochází už teď. Společnost Deutsche Telekom spustila první evropské vysílače umožňující...  celý článek

iPhone X
Je to konec mýtické čtečky v displeji? Výrobci sázejí na obličej

Čtečka otisků integrovaná do displeje měla být jednou z hlavních letošních inovací na poli smartphonů. Technologie je ovšem natolik složitá, že výrobci od...  celý článek

Google koupil Apple za 9 miliard dolarů?
Svět se nestačil divit. Google koupil Apple, psaly burzovní zprávy

O menší šok na burze se postaral známý akciový index světa, Dow Jones. Omylem totiž vydal falešnou zprávu, že firma Google koupila za směšných 9 miliard dolarů...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.