Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Projdete okolo a v mobilu vám přistane třeba sleva

aktualizováno 
Brněnská společnost Neogenia představila komunikační platformu založenou na technologii iBeacon, kterou Apple uvedl v roce 2013. Spothill je komplexní řešení nejen pro obchodníky, kteří prostřednictvím bluetooth spotů mohou snáze oslovit zákazníky. Uplatnění může najít i v kultuře či cestovním ruchu.

Bluetooth spot Spothill | foto: Mobil

Užíváte si procházky po městě, když tu vás mobilní aplikace prostřednictvím notifikace upozorní na zajímavou slevu v obchodu, který zrovna míjíte. To je jedna z myšlenek technologie iBeacon od Applu, která s chytrými zařízeními komunikuje prostřednictvím nízkoenergetického Bluetooth 4.0. Právě díky tomu mohou obchodníci oslovit potenciální zákazníky oproti technologii NFC či QR kódům na vzdálenost několika desítek metrů. Ve volném prostoru může být dosah spotu až 50 metrů.

Prostřednictvím projektu brněnské společnosti Neogenia vstupuje technologie iBeacon nyní i na český trh. Spothill představuje komplexní řešení nejen pro obchodníky, využít jej lze i k orientaci v neznámých uzavřených prostorách. Například v muzeu můžete stejným způsobem obdržet rozšiřující informace o vybraném exponátu.

Hlavním předpokladem je mobilní zařízení vybavené již zmíněným Bluetooth 4.0 a mobilní aplikací Spothill. Ta bude během listopadu k dispozici zprvu pouze pro operační systémy iOS a Android (od verze 4.3 výše), v průběhu příštího roku bude podpora rozšířena i o platformy Windows Phone a BlackBerry. O zbytek se pak již postará na pozadí spuštěná aplikace.

Pokud se pak uživatel přiblíží k některému aktivnímu spotu, obdrží prostřednictvím notifikace poskytovatelem dopředu navolené informace. Ty mohou být doplněny o fotografie, video či iframe. Konfigurace jednotlivých spotů přitom poskytovateli zabere jen pár minut, provádí se výhradně prostřednictvím webového rozhraní.

Díky tomu lze z kteréhokoli místa nakonfigurovat všechny jím používané spoty rozmístěné třeba i po celé republice, samozřejmě každý z nich může uživateli aplikace podávat zcela odlišnou informaci. Jednotlivé spoty lze v administraci kvůli snazšímu rozpoznání pojmenovat. Po celou dobu vytváření kampaně má administrátor k dispozici i její živý náhled, k jejímu lepšímu zacílení pomůže řada nástrojů.

Zobrazit lze například poměr mezi počtem uživateli přijatých a skutečně zobrazených notifikací, grafy jejich zobrazení z pohledu dne a týdne či vyhodnocení blokování kampaní. Sám uživatel si totiž v mobilní aplikaci vyfiltruje jen takové informace, o něž má skutečně zájem. Ignorovat lze nejen danou kampaň, ale i všechny kampaně daného poskytovatele. Nebo celou vybranou kategorii.

Systém navíc dokáže rozeznat i opakovanou návštěvu daného uživatele, spoty tak mohou posloužit i jako prostředek k odměňování věrných zákazníků. Kampaň lze zacílit také pouze na nově příchozí, nebo nerozhodné zákazníky nacházející se delší dobu v dosahu stejného spotu.

Pro uživatele je využívání Spothillu zcela bezplatné, poskytovatelé však musejí počítat s měsíčním paušálem 150 až 450 korun za pronájem jednoho spotu. Měsíční sazba se pak odvíjí od počtu spotů a délky jejich pronájmu. Spoty jsou bezúdržbové, případné servisní služby jsou zahrnuty již v měsíčním paušálu.

Jedinou starostí tak je výměna baterie, její výdrž závisí na četnosti vysílací frekvence. Na vybitou baterii však spot sám neupozorní, jakékoli včasné upozornění schází i v administračním systému. Pokud se tedy spot v systému nenahlásí, pak zbývá doufat, že důvodem je skutečně vybitá baterie. Při umístění na nevhodném místě se totiž vzhledem k malým rozměrům může stát snadnou trofejí nenechavců.

Autor:



Nejčtenější

Berte, dokud je. Mobil pro fajnšmekry po neúspěchu drasticky zlevnil

Essential PH-1

Keramické tělo, jeden z nejmodernějších procesorů, 128 GB vnitřní paměti a velký displej s tenkými rámečky a...

Zakázali reklamu s mobilem ve vodě. Spadl tam šikovně, hájí se výrobce

Zakázaná reklama na HTC U11

Ve Velké Británii zakázali reklamu na špičkové HTC U11 na základě pochybného zacházení s mobilem, se kterým...



Huawei P20 Pro má funkci, kterou výrobce tají. Je to záhada

Huawei P20 Pro premiéra

Jak ukázala rozborka nejnovějšího top modelu Huaweie P20 Pro, telefon má optickou stabilizaci u všech tří fotoaparátů....

Konkurenci poprvé ukazuje záda, Huawei P20 Pro je nejlepší smartphone

Huawei P20 Pro

Čínský Huawei si dal letos na nových modelech řady P20 opravdu záležet. Model P20 Pro chce být tím nejlepším...

Američtí teenageři se mohou z iPhonů zbláznit. A zájem roste

iPhone 8 Plus v Drážďanech

Ve Spojených státech je mezi mladými uživateli smartphonů enormní zájem o iPhony - v současnosti je vlastní 82 procent...

Další z rubriky

Google loni zlikvidoval 700 tisíc aplikací

Mobilní aplikace

Z aplikačního obchodu Google Play bylo loni odstraněno 700 tisíc aplikací, většina zmizela prakticky ihned po umístění...

Záchranku volejte přes aplikaci. Pomoc je rychlejší než při volání na 155

Simulovaná dopravní nehoda jako praktická ukázka fungování mobilní aplikace...

„Záchranná služba, tísňová linka, dobrý den,“ ohlašuje se operátorka volajícímu, který se stal svědkem dopravní nehody....

Na dovolené se můžete seznámit i nespálit

Ilustrační snímek

Na dovolenou si bereme kde co, ovšem počítač/notebook často zůstává doma. Ten je na jedné straně prostředkem k...

emimino-diskuse
emimino-diskuse

Je fajn si občas s někým popovídat o tom, co vás trápí. S námi v tom nejste sami.



Najdete na iDNES.cz