SOS spotřebitelská linka je na světě

  • 1
SOS spotřebitelská linka je na světě

Zákazníci se mohou poradit se SOS pomocí mobilního telefonu
Lidé, kteří potřebují poradit s problémem při nákupu zboží, se nyní mohou přímo z prodejny prostřednictvím mobilního telefonu poradit na speciální lince s odborníky Sdružení obrany spotřebitelů České republiky (SOS). Dosud mohli spotřebitelé volat na poradenskou linku SOS pouze z pevných telefonních stanic či telefonních budek.

"Hledali jsme takové technické řešení, které by umožnilo volat poradenskou linku SOS za kterékoliv situace, ve které se spotřebitel ocitne. Například přímo z obchodu, když vznikne mezi zákazníkem a prodávajícím nějaký spor. Poradenskou linku SOS po telefonu považujeme i do budoucna za dobrou možnost, jak poskytnout spotřebitelům pohotovou informaci o jejich právech," řekl dnes ČTK předseda republikového výboru SOS František Lobovský.

Původně měla být nová linka pro mobilní telefony v provozu již od 1. září, ale kvůli technickým problémům se její zprovoznění zpozdilo. Pro majitele mobilních telefonů i  pevných telefonních stanic je nyní tato služba k dispozici na novém čísle 900 08 08 08.

Poradenskou telefonní linku zprovoznilo sdružení před dvěma  roky. Jeho odborníci dosud zodpověděli zhruba osm tisíc telefonických dotazů. "Šlo zejména o aktuální informaci o právech spotřebitele, reklamačním řízení, délce záruční doby, lhůtě k vyřízení reklamace, či o podmínkách odstoupení od kupní smlouvy, případně odpovědi na jiné nekomplikované otázky. Četnost volání postupně vzrostla na několik desítek telefonátů denně," uvedl
Lobovský.