Sony Ericsson zaznamenal rekordní finanční výsledky

Sony Ericsson zaznamenal rekordní finanční výsledky | foto: Mobile Life

Sony Ericsson prodal téměř o polovinu více mobilů, zvýšil tak své tržby

Společnost Sony Ericsson dnes zveřejnila svou finanční zprávu. Ve třetím čtvrtletí, v němž oslavila pět let své existence, prodala téměř o padesát procent více mobilních telefonů a dosáhla bezmála dvojnásobných tržeb.

Ve třetím čtvrtletí bylo dodáno 19,8 milionu přístrojů, což představuje nárůst o 43 % ve srovnání se stejným obdobím předcházejícího roku. Růst je zároveň přibližně dvakrát rychlejší než růst trhu.

Tržby meziročně vzrostly o 42 % a dosáhly výše 2913 milionů EUR. Zisk před zdaněním činil 433 milionů EUR a v meziročním srovnání vzrostl o 187 %. Čistý zisk dosáhl výše 298 milionů EUR.

Během druhého čtvrtletí došlo k posilování pozice na trhu díky úspěchu fotomobilu K800i s označením Cyber-shot a produktové řady Walkman mobilů.

Společnost dále rozšířila svou nabídku hudebních telefonů zahájením dodávek nového Walkman mobilu W850i. Tento model s vysouvací konstrukcí podporuje sítě třetí generace a nabízí paměť až pro tisíc skladeb.

  Q3 2005  Q2 2006  Q3 2006
Počet dodaných přístrojů (v milionech ks) 13,8 15,7 19,8
Tržby (v milionech EUR) 2055 2272 2913
Zisk před zdaněním (v milionech EUR) 151  211  433 
Čistý zisk (v milionech EUR) 104  143  298

„Společnost Sony Ericsson ve třetím čtvrtletí sklidila úspěch zahájením prodeje dříve oznámených telefonů jako jsou model K800i s označením Cyber-shot, Walkman mobil W810i, kompaktní 3G telefon K610i nebo cenově dostupné modely W300i a K310i,“ řekl Miles Flint, prezident společnosti Sony Ericsson.

Hodnota průměrné prodejní ceny (ASP) vzrostla ve srovnání s předchozím obdobím na 147 EUR. Důvodem byl větší podíl dražších přístrojů v portfoliu.
Pohled společnosti Sony Ericsson na trh mobilních telefonů se oproti předchozímu období nemění a prognóza celosvětového trhu zůstává na 950 milionech dodaných přístrojů v roce 2006.

Společnost Sony Ericsson tak předpokládá, že ve čtvrtletí překonala růst trhu a zvýšila svůj globální tržní podíl o více než 1 % na celkových přibližně 8 %.