Poslední vrcholné Samsungy řady Galaxy S jsou přímo "přecpané" různými předinstalovanými softwarovými vylepšeními. Ta zabírají značnou část vestavěné paměti a není jednoduché se jich zbavit. Nová studie ukazuje, že tyto "vychytávky" téměř nikdo nepoužívá.
Podle studie analytické společnosti Strategy Analytics zveřejněné serverem The Wall Street Journal, která popisuje chování více než 250 majitelů modelů Galaxy S4 a S5 ze Spojených států, uživatelé tato vylepšení prakticky ignorují.
Uživatelé stráví s aplikacemi od Samsungu za měsíc v průměru méně než sedm minut, oproti tomu se třemi aplikacemi od Googlu stejní uživatelé stráví za měsíc 149 minut. Facebook dokonce uživatelé Samsungu Galaxy S4 používají 11 hodin měsíčně.
Komunikační aplikaci od Samsungu ChatON, která je v telefonu předinstalovaná a má podle výrobce 100 milionů uživatelů, američtí uživatelé využívají jen šest sekund měsíčně. Oproti tomu aplikaci pro sdílení fotografií Instagram využívají dvě hodiny měsíčně.
Král smartphonů dospěl, náladový zůstává. Recenze Samsungu Galaxy S5 |
Viceprezident společnosti Strategy Analytics Barry Gilbert k tomu dodává, že dominantní pozice Samsungu na trhu je ideální, aby byla využita pro vlastní obsah. Jenže Samsung by měl vyvíjet aplikace, které více zaujmou klíčové uživatele, dodává Gilbert.
V dřívějším rozhovoru sdělil Wonpyo Hong, prezident centra pro mediální řešení v Samsungu, které je zodpovědné za vývoj aplikací a služeb, že softwarová vylepšení jsou pro Samsung klíčová. Podle něj je v Samsungu více vývojářů a výzkumníků zaměřených na vývoj softwaru než těch zaměřených na vývoj hardwaru.