Jak informuje server Digitimes, HTC snížilo objednávky komponentů pro nový top model One M9 o 30 procent. To signalizuje slabý zájem o novinku, která má téměř totožný design jako předchůdce a výbava toho mnoho nového nepřinesla.
Problémem s odbytem novinky jistě bude i velmi vysoko nastavená cena. Nové vrcholné HTC se začalo prodávat za 20 000 korun. Cena loňského podobného modelu One M8 přitom oficiálně spadla na 13 500 korun.
HTC snížení objednávek komponentů nijak nekomentovalo. Na tchajwanské burze ale akcie tradičního tchajwanského výrobce klesly na desetileté minimum.
HTC naopak zvyšuje produkci nového modelu One M9+ (více zde). Ten je ale určen jen pro vybrané asijské trhy. Vrcholným modelem na evropských trzích zůstává model One M9 (recenze zde).
Vzhledem k zesilující konkurenci od rostoucích čínských značek jako jsou Xiaomi, Huawei, Vivo, Lenovo, Oppo či Coolpad se nedaří ani levným modelům od HTC nižších tříd.