Zhruba 40 společností zatím využilo možnosti propagovat své produkty prostřednictvím reklamního sdělení v krátké textové zprávě (SMS) společnosti Eurotel. ČIA to dnes sdělil projektový manažer internetové společnosti M. I. A. Daniel Nohel. Za tři měsíce komerčního provozu takzvaných sponzorovaných SMS odeslal Eurotel přes 25 milionů reklamních sdělení.
Zatímco konkurenční T-Mobile na začátku letošního února prakticky zcela zrušil dosud oblíbenou a často využívanou možnost bezplatného zasílání SMS z webu, Eurotel od poloviny března tuto možnost jen výrazně omezil. Z internetových stránek operátora lze sice i nadále zasílat SMS bezplatně, pouze však v rozsahu maximálně 60 znaků. Zbývajících 100 znaků zprávy vyplní reklamní sdělení. Hlavní výhodou sponzorovaných SMS jsou podle Nohela adresnost v rámci téměř čtyř milionů zákazníků Eurotelu, nízké startovací náklady a motivace příjemce sdělení přečíst si osobní SMS.
Mezi firmy, které dosud možnosti sponzorovaných zpráv nejvíce využívaly, patří GE Capital Bank, Auto Esa, Eurolines, Falcon, Internet OnLine (IOL), Kenvello, Kofola, McDonalds, Oriflame, Ticket Art, Peugeot, UPC, Volkswagen, výrobce přípravku proti chrápání Snoreeze či výrobce kontaktních čoček CIBA Vision. Reklamní plochy využíval samozřejmě také samotný Eurotel. "Efektivita uskutečněných kampaní v mnohých případech přesáhla očekávání," uvedl Nohel. SMS kampaň podle něj dokáže zvýšit návštěvnost webových stránek a má vliv na růst tržeb.
Organizaci reklamních SMS kampaní zajišťuje mediální agentura M. I. A., která je dceřinou společností Českého Telecomu. Za leden až květen letošního roku M. I. A. meziročně zvýšila příjmy z internetové reklamy o více než 35 procent.