SMS do soutěže SuperStar už stály 30 milionů korun

  • 3
SMS do soutěže SuperStar už stály 30 milionů korun

Sledovanost soutěže Česko hledá SuperStar je obrovská a jenom samotné hlasování do soutěže přináší pořadatelům tučné zisky. Uživatelé mobilních telefonů už tak utratili 30 milionů korun. Zisky si mezi sebe dělí mobilní operátoři, vlastník licence na SuperStar a pořadatel hlasování, společnost Erika.

Pro hlasování se využívají tzv. premium SMS. Jedná se o speciálně zpoplatněné textové zprávy, které se odesílají na číslo ve tvaru 900 XX YY nebo 903 XX YY. Číslo XX identifikuje společnost, která službu provozuje a YY udává cenu za zprávu odeslanou na dané číslo včetně DPH. V případě Superstar se jedná o šest korun a firmy odmítají prozradit, jaký díl která společnost dostane.

"Rozdělení zisku z hlasování je interní záležitost, lze ale říci, že většina zisku je odváděna přímo držiteli licence," uvedl mluvčí televize Nova Daniel Plovajko.

Podle neoficiálních informací mají operátoři z jedné SMS větší příjem, než u svých běžných tarifů. Tam se ceny pohybují nejčastěji mezi 1,20 a třemi korunami za zprávu.

V rámci osmi hlasování soutěže zatím diváci poslali pět milionů krátkých textových zpráv, dalších zhruba 150 tisíc hlasů přišlo telefonicky.

Během každého dílu mají zájemci na hlasování zhruba hodinu a půl. Rekordní počet, přes 800 tisíc zpráv, poslali během posledního dílu, který se vysílal v neděli 9. května. Rekord se ale teprve čeká. Při finálovém večeru, kdy si Česko vybere svou SuperStar se čeká, že se posune rekord v počtu odeslaných sms za vteřinu. Uvidíme, jak si s tím poradí sítě našich mobilních operátorů.

,