Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Zkusili jsme reklamní trik výrobců. Smartphone jako okno do světa

  0:18aktualizováno  0:18
Samsung se u aktuálního modelu Galaxy S8 chlubí, že má displej doslova bez hranic a podporuje to marketingovými materiály a instalacemi, kde smartphone působí jako „okno“ do světa. Něco podobného už předtím udělalo Xiaomi se svým modelem Mi Mix. Vyzkoušeli jsme, jestli a jak lze tohoto efektu dosáhnout i v běžné praxi.

Smartphone okno Samsung Galaxy S8+ | foto: Luděk Vokáč, iDNES.cz

Při prezentaci bezrámečkového modelu Mi Mix použilo Xiaomi mimo jiné obrázek, na kterém smartphone ukazuje část výřezu pohledu, kterým míří čočka fotoaparátu. Skoro jako by byl chytrý telefon jakýmsi „oknem do světa“. Samsung teď se svou kampaní na „displej bez hranic“ dělá něco podobného. A to třeba i tak, že do ulic staví jakési makety telefonu, ve kterých se pak lidé mohou nechávat fotografovat. S8 v nadživotní velikosti tak slouží jako minimalistický rámeček vybraného výjevu.

O něco podobného jsme se pokusili v reálu. Jasně, reklamní materiály jsou grafickou prací a upřímně vyrobit něco podobného v grafickém programu by nemuselo trvat dlouho. Nás ale zajímalo, jak složité je zkomponovat stejnou scénu kdykoli a kdekoli.

Vzali jsme tedy ony dva bezrámečkové kusy, které se průhledem do světa chlubí ve svých reklamách, a přidali zástupce běžných telefonů s rámečky. S kompletní trojicí Xiaomi Mi Mix, Samsung Galaxy S8+ a Huawei P10 Plus jsme se pak jali experimentovat. Výsledky vidíte níže (vždy v pořadí Xiaomi, Samsung a Huawei) a prohlédnout si je můžete v kompletní galerii ke článku.

Xiaomi Mi MIX s displejem až zcela ke krajům

Tento snímek používá Xiaomi k propagaci svého modelu Mi Mix. My jsme svými kompozicemi zkoušeli docílit efektu, kdy obraz na displeji nezdvojuje realitu, ale vypadá jako průhled do ní, což zase více napodobuje současnou kampaň Samsungu na jeho „displej bez hranic“.

Základem kompozice, kdy smartphone jakoby rámuje určitou scénu, je samozřejmě spuštěná aplikace fotoaparátu. V té pak stačí najít tu pravou míru digitálního přiblížení, která v dané kompozici obraz na displeji uvede do správného poměru k pozadí.

Při standardním fotografování bez zoomu je totiž pochopitelně obraz na displeji menší než realita v pozadí. Zjistili jsme, že ve většině případů je ideální zhruba dvoj až trojnásobné přiblížení. Pak už stačí jen správně smartphone natočit a zkusit strefit správné umístění tak, aby „zapadl“ na pozadí. Chce to trochu trpělivosti, ale jde to.

Určitou cestou by bylo scénu nejprve vyfotografovat, snímek otevřít v galerii a kompozici zkoušet poté, ale my jsme při experimentech níže postupovali v živém náhledu.

Líbí se vám snímky, kdy je smartphone jakýmsi oknem do pozadí? Máte také nějaké takové? Pošlete nám je a ty nejlepší zveřejníme v samostatné fotogalerii.

Smartphone okno Xiaomi Mi Mix
Smartphone okno Samsung Galaxy S8+
Smartphone okno Huawei P10 Plus
Smartphone okno Xiaomi Mi Mix
Smartphone okno Samsung Galaxy S8+
Smartphone okno Huawei P10 Plus
Smartphone okno Xiaomi Mi Mix
Smartphone okno Samsung Galaxy S8+
Smartphone okno Huawei P10 Plus
Smartphone okno Xiaomi Mi Mix
Smartphone okno Samsung Galaxy S8+
Smartphone okno Huawei P10 Plus
Smartphone okno Xiaomi Mi Mix
Smartphone okno Samsung Galaxy S8+
Smartphone okno Huawei P10 Plus
Smartphone okno Xiaomi Mi Mix
Smartphone okno Samsung Galaxy S8+
Smartphone okno Huawei P10 Plus
Smartphone okno Xiaomi Mi Mix
Smartphone okno Samsung Galaxy S8+
Smartphone okno Huawei P10 Plus


Témata: Samsung, Xiaomi, Huawei, Mix


Nejčtenější

iPhone 8 Plus v Drážďanech
Máme iPhone 8 Plus jako první. Prohlédněte si jej

Drážďany (od zpravodaje Mobil.iDNES.cz) Pro nový iPhone 8 Plus jsme se vypravili v den zahájení prodeje do německých Drážďan. Přinášíme vám první dojmy z nejnovějšího prémiového modelu od Applu,...  celý článek

Asus Zenfone 4 Selfie
Extrémní rozdíl. Základní model je čtyřikrát levnější než ten nejlepší

Asus uvádí na evropský trh své smartphony řady Zenfone 4. Přístroje představené už v srpnu doma na Tchaj-wanu firma přizpůsobila evropskému trhu a chce se o...  celý článek

Google Pixel 2
Google kupuje zaměstnance mobilní divize HTC za více než miliardu

Google a HTC oznámili dohodu, díky které přejdou zaměstnanci HTC pracující na vývoji telefonu pod křídla amerického giganta.  celý článek

Nové ovládací centrum umožňuje přidávat další funkce.
Nová funkce v iOS 11 má bezpečnostní trhlinu. Apple ji přidal schválně

Vypnout wi-fi nebo Bluetooth v nové verzi operačního systému iOS je těžší, než se na pohled zdá. Rychlé volby je totiž pouze odpojí, nikoliv však deaktivují....  celý článek

Huawei Mate 10
Kdo bude mít nejdražší smartphone na trhu? iPhone X ohrozí nový Huawei

Huawei se vypracoval na jednoho z největších producentů smartphonů. Odpovídá tomu i sebevědomí čínské značky. Chystaný model Mate 10 má mít v nejvyšší...  celý článek

Další z rubriky

Ilustrační snímek
Baseballová liga řeší skandál. Hráči při hře používali Apple Watch

Severoamerickou baseballovou ligou zmítá neobvyklý skandál. Vedení Major League Baseball totiž vyšetřuje klub Boston Red Sox, tento osminásobný šampion měl při...  celý článek

Donald Trump při předvolebním setkání s voliči v americkém městě North...
Trump má v iPhonu jedinou aplikaci. Jakou, to uhádne každý

Aktivita amerického prezidenta na sociální síti Twitter je pověstná, takže není divu, že prezidentský iPhone prostý všech vymožeností přeci jen jednu aplikaci...  celý článek

Ilustrační snímek
Svým mobilem sponzorujete fotbal. Víte, který klub je „váš“?

Ceny některých smartphonů působí jako červený hadr na býka. Mají ovšem opodstatnění, tedy alespoň v očích výrobců. Ti z prodejů musí pokrýt nejen náklady...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.