Asistenční linka pro neslyšící a nedoslýchavé je u TO2 nově nabízena zdarma (ilustrační foto)

Asistenční linka pro neslyšící a nedoslýchavé je u TO2 nově nabízena zdarma (ilustrační foto) | foto: Profimedia.cz

Služby pro neslyšící jsou nově zdarma. O2 zavádí bezplatné linky

  • 6
Telefónica O2 nabízí od počátku února všem lidem s vadou sluchu možnost využívat zdarma speciální asistenční službu Hovor pro neslyšící. Nepřetržité linky se speciálně vyškolenými operátory pomáhají těmto lidem komunikovat se slyšícími osobami.

Nově firma zavádí i možnost komunikace přes SMS a email, dosud bylo možné tyto služby využívat jen s pomocí textového telefonu nebo faxu.

Operátoři linky přitom fungují jako tlumočníci a dokáží uživatelům pomoci v celé řadě běžných životních situací. Mezi nejčastější patří například komunikace s institucemi a úřady, kontaktování lékařů, objednávání zboží, i obyčejná soukromá sdělení a komunikace s rodinou a přáteli.

Princip fungování služby je velmi jednoduchý. Operátor na lince dostává od neslyšícího zákazníka instrukce formou e-mailu, faxu nebo SMS a na jejich základě komunikuje se slyšícími uživateli. Stejně tak může operátor tlumočit informace směrem k neslyšícím. V takovém případě mu obsah konverzace přepíše a pošle vybranou formou.

Pro komunikaci s operátory slouží tři čísla:

  • 800 142 142 pro spojení slyšícího a neslyšícího
  • 800 143 143 pro zákazníky vlastnící psací telefon
  • 800 147 147 pro komunikaci pomocí klasického faxu.

Nově je možné využít e-mailovou adresu neslysici@o2.com a mobilní číslo 722 147 147, na které mohou neslyšící komunikovat pomocí SMS.

Služba je od počátku února zcela bezplatná pro zákazníky všech sítí, uživatelé platí pouze za odeslanou SMS zprávu podle vlastního tarifu.