HTC One M9 je aktuální topmodel z Tchaj-wanu.

HTC One M9 je aktuální topmodel z Tchaj-wanu. | foto: htc.com

HTC: Samsungu jde jen o zisk a obchodní model, Xiaomi nepřežije dlouho

  • 61
Budoucí slovní přestřelku možná rozpoutal člen vedení HTC když Samsung nazval obří korporací, jejímž jediným zájmem je dosažení zisku. Xiaomi je podle něj značka s krátkou životností, Apple naopak gigantickým úspěchem.

V tomto duchu se v minulých dnech vyjádřil nový šéf marketingu HTC Idris Mootee, jenž byl do funkce ustaven v únoru. Během rozhovoru pro magazín Ad Age doplnil, že Samsungu se nikdy nepodařilo dosáhnout toho, aby mezi uživateli a jejich telefony bylo nějaké citové pouto.

V tomto směru, tedy vytvoření emočního vztahu člověka ke kusu elektroniky, je podle něj nejdál právě Apple. Kalifornská značka je prý z tohoto pohledu extra úspěšná. Je podle něj něčím více než jen značkou.

Naproti tomu čínská společnost Xiaomi, jejíž pomyslná hvězda v posledních měsících strmě stoupá, prý není pro HTC soupeřem. Mootee si nemyslí, že se jí podaří nějak výrazněji prosadit na americkém trhu.

Celkově hodnotí její strategii a obchodní model dlouhodobě jako neživotaschopný (více o filozofii Xiaomi v dřívějším článku). Xiaomi nabízí v Číně špičkové telefony i přístroje střední kategorie za velmi nízké ceny.

Levné HTC nebude, s Iron Manem se počítá i nadále

Marketing HTC prý v porovnání s uplynulými dvěma lety nabere poněkud jiný směr, ale oproti dlouhodobé strategii za posledních pět let se výrazně lišit nemá. To je poněkud nejasné sdělení.

Poměrně jasně se však Mootee vyjádřil ohledně levného telefonu s logem HTC. Tento segment prý není pro firmu zajímavý, low-endový telefon tak v plánech pro letošní rok nefiguruje.

HTC v posledních reklamních kampaních propůjčili tváře i hlasy přední herci Gary Oldman a především Robert Downey Jr. Nezdá se však, že by hvězdy stříbrného plátna nějak masivně přiměly uživatele kupovat smartphony HTC.

Mootee přesto s představitelem postavy Iron Mana i nadále počítá, tentokráte by však v reklamě měl provázet pouze jeho hlas. Jisté je, že úspěšný marketing dokáže citelně zvýšit prodeje, ovšem HTC pro tyto účely nemá vyhrazenu zdaleka takovou částku jako Samsung nebo Apple.

V tomto ohledu by se naopak nový šéf sekce mohl inspirovat taktikou Xiaomi či OnePlus, které veškerý marketing vedou on-line přes sociální sítě a s minimálními náklady. A evidentně úspěšně.


Témata: HTC, HTC