Firma Apple spustila minulý týden možnost nechat se „diagnostikovat“ asistentkou Siri na koronavirus. Uživatelé nyní mohou asistentce pokládat otázky jako: „Siri, mám koronavirus?“ Nebo: „Jak poznám, že mám koronavirus?“ Informace, které asistentka poskytuje, jsou čerpány z příslušných organizací, jako je například United States Public Health Service (USPHS).
Stáhněte si vládní informace o koronaviru do mobilu |
Siri se uživatelů postupně ptá například na to, zda mají horečku, suchý kašel či obtíže s dýcháním. Na základě odpovědí pak rovnou vyhodnotí, zda si zavolat pomoc, ale také třeba jen doporučí, aby se lidé pouze izolovali od ostatních. Zároveň také nabídne i relevantní odkazy s upřesňujícími informacemi a čísla na odpovídající informační linky.
Funkce se podle serveru The Verge zatím týká pouze Spojených států, při pokusu se asistentky na stejnou věc zeptat ve Velké Británii uživatele jen přesměruje na stránku s informacemi od britské vlády.
Apple se tak přidává k celé řadě dalších firem, které ve svých službách či produktech spustily informační servis ohledně koronaviru. Například sociální síť Facebook poskytuje důležité informace, které se zobrazují na začátku seznamu doporučených příspěvků, podobné funkce nabízí i Google nebo Microsoft. Google společně s Applem také bojují proti dezinformacím tím, že v příslušných aplikačních obchodech byly zakázány aplikace týkající se nemoci z jiných než z oficiálních zdrojů (více v článku Google zakázal koronavirus. Aplikace s tímto názvem nenajdete).