Německý Siemens již dva roky svádí tvrdý boj s korejským Samsungem. Tomu nyní patří devět a půl procenta světového trhu a jeho pozicí v lidnaté Asii zatím stěží někdo otřese. Evropa, kde je Siemens nejsilnější, však stále nepovažuje Samsung za značku nejvyšší kvality. Zároveň Siemens věnuje hodně energie posílení své pozice v USA. Mobilní komunikace tam zatím sice stále nedosáhla takového stupně jako v Evropě, ale tato země je potenciálně velmi bohatým trhem. Asie je sice nesrovnatelně lidnatější, Spojené státy jsou však bohatší.
Samsung pravděpodobně v následujících letech upevní svůj podíl na světovém trhu, ale jeho ekonomické výsledky budou možná horší než evropských a amerických výrobců. Ti mají pevný základ především u náročných evropských zákazníků, kterých je sice podstatně méně než asijských , ale jsou schopni zaplatit výrazně víc peněz za mobilní telefony a jejich používání.
Ve druhém čtvrtletí letošního roku se na světě prodalo celkem 98,7 miliónu mobilních telefonů. Nejvíc jich prodala Nokia (více než 35 milionů, 35,6 procenta trhu), druhé místo patří s 15,7 procenty trhu Motorole, třetí je korejský Samsung (9,5 procenta) a čtvrté místo patří s 8,4 procenta Siemensu. Společnosti Sony Ericsson se zatím přes počáteční proklamace zjevně nepodařilo dosáhnout výraznějšího úspěchu.